Paní Rollo se chystala 29. října odletět na krátkou dovolenou v Oslu. „Na poslední chvíli jsem se rozhodla vypravit se na cestu jen se starší šestiletou dcerou, tu 18měsíční jsem raději nechala doma. A dobře jsem udělala,“ vypráví o začátku své strastiplné pouti.

Místo přímého letu okružní cesta Evropou

Paní Markéta byla nakonec ráda, že na dovolenou vzala jenom svou starší dceru
Autor: skyplan.cz
Objednala si přímý let do Osla, který měl trvat jen dvě hodiny. „Odletět jsme měly v 13.50 hod., podle pokynů jsem byla na pražském letišti dvě hodiny před tím. Jenže tady jsem se dozvěděla, že let společnosti SAS byl zrušen. Posílali nás od jedné přepážky k druhé, nakonec jsme odlétaly v 14.45 hodin se společností SWISS do Zurychu, kde jsme měly přestoupit na let do Osla,“ vypráví. Jenže i toto spojení mělo 45 minut zpoždění a tak s dcerou přistála v cíli až v 19.20 hodin.

Kompenzaci za vás vymůže Skyplan

V této chvíli by každý z nás asi pokrčil rameny s tím, že měl prostě smůlu. Paní Markéta ale ví o Nařízení Evropského parlamentu z roku 2004, které významně posiluje práva a možnosti kompenzací vůči leteckým společnostem. Většina cestujících však těchto svých práv nevyužívá. Důvodem je nejen neznalost věci, ale i zdlouhavý způsob vyřízení, který některé letecké společnosti záměrně volí ve vztahu k cestujícím.

Paní Markéta se nakonec své dovolené dočkala. Ale za zpoždění bude chtít kompenzaci
Autor: skyplan.cz
Řadu cestujících to odradí, ne ale paní Markétu. „Létám poměrně často, a když k něčemu podobnému dojde, využívám služby, které poskytuje Skyplan.cz. Ten vyřeší všechno za mě a já se nemusím o nic starat,“ vysvětluje. O co jde? Stačí vyplnit formulář a parametry letu, unikátní systém Skyplan.cz zjistí, zda máte na kompenzaci nárok a pokud ano, odborníci na tuto problematiku budou sami komunikovat s leteckými společnostmi. Vy se pak bez stresu a dohadování dočkáte peněz, které vám právem náleží.

Podrobnosti, za jakých podmínek lze získat kompenzace, zjistíte na skyplan.cz