Virtuální klinika - to je rychlý a bezpečný online přístup k lékařské péči
Komfortní a bezpečná lékařská péče z pohodlí domova, tak lze jednoduše popsat Virtuální kliniku EUC. Jak probíhá vyšetření a komunikace s lékařem na chatu a na videochatu? Jaké výhody to má pro pacienta a může lékař předepsat e-recept?
To vše a řadu dalších výhod vám představí MUDr. Petra Bomberová Kánská, vedoucí lékařka Virtuální kliniky EUC.
Jak vypadá práce lékaře u vás?
„Pokud se objeví nový pacient, přijde mi SMS zpráva. Přihlásím se ke svému účtu, vyhledám pacienta a otevřu si Anamnestický dotazník, který pacient vyplnil. Dotazníky jsou strukturované a umožňují první rychlou orientaci v daném problému. Potom začne samotný chat, kde se pacienta na vše vyptám. Můžu ho požádat o zaslání fotografie nebo laboratorních výsledků."
"Můžu se s pacientem spojit i přes videochat, což je výhodné třeba při kožních problémech. Vyšetření se uzavírá ve chvíli, kdy pacientův problém vyřeším, a to včetně předepsání léku. Pokud se problém nepodaří vyřešit, pacientovi doporučím osobní návštěvu kliniky nebo doplnění různých vyšetření. Celé vyšetření probíhá rychle, obvyklá doba je 6 až 10 minut. Ordinujeme každý den v týdnu, 24 hodin denně.“
Jaké spatřujete výhody práce v tomto formátu »ordinace«?
„Hlavně flexibilitu. Pracovat je totiž možné odkudkoli, pokud u sebe lékař má počítač a internetové připojení. Oceňuji také zajištění kontinuity péče: Během chatu mohu nahlédnout do zdravotnické dokumentace pacienta a podívat se na jeho předchozí léčbu. Díky videochatu mohu pacienta také vidět. Pokud je to nutné, pacientovi mohu doporučit návštěvu lékaře. O zajištění konkrétního termínu se už postará koordinátor, který si pacienta v chatu převezme. Mohu také vypsat e-recept nebo žádanku na další potřebná vyšetření.“
Jakou máte odezvu od pacientů?
„Spokojenost pacienta je pro nás odměnou. Nejraději jsme, když jsou pacienti zdraví a nevrací se k nám. Pokud jsou však opět nemocní a vyhledají nás, jsme vděční za jejich důvěru. Vzhledem k tomu, že máme zázemí 26 klinik zdravotnické skupiny EUC, tak není problém pacienta odeslat na vyšetření ke specialistovi do některé z nich.“
S jakými zdravotními problémy se na vás nejčastěji obrací? „Jedná se zejména o bolesti zad, hlavy, nachlazení, zažívací obtíže, kožní problémy. Teď je samozřejmě aktuální téma koronaviru. A zde je potřeba také zdůraznit, že vyšetření ve Virtuální klinice je bezplatné a dokážeme vyřešit až 60 % potíží.“
Co to znamená pro pacienta? „Jednoznačně zajištění rychlého a bezpečného přístupu k lékařské péči. V dnešní době je někdy složité se k lékaři dostat nebo dovolat. Využití
Virtuální kliniky znamená také úsporu času, zvýšení pohodlí a v současné situaci i bezpečí. Pacient se může k chatu připojit odkudkoli. Nemusí se k lékaři dopravovat a tím riskovat nákazu koronavirem. Pacient se zaregistruje. Potom si vybere téma, které chce řešit. Následně je popis problému odeslán lékaři a chat může začít. Toto vyšetření je jednoduché, elegantní, a hlavně intuitivní.“
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.