„V roce 2024 máme v plánu stavět hned na třech úsecích levobřežní cyklotrasy A1 a otevíráme první z nich. Nová cyklostezka vytváří propojení Trojského mostu, mostu Barikádníků a Libeňského mostu, vzniká tak alternativa k pravobřežní cyklotrase A2. Ta v tomto úseku na druhém břehu Vltavy zatím vede po úzkém chodníku v kombinaci s cyklopruhem a její přestavbu na bezpečnou stezku teprve projektujeme,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
Stavba stezky byla rozdělená na dvě části. Nejprve vzniklo pěší korzo podél řeky mezi železniční vlečkou a břehem v úseku od ulice Varhulíkovy k mostu Barikádníků, kde se napojuje na již hotovou část cyklostezky A1. Cesta je asfaltová, je široká dva metry a dlouhá 460 metrů. Druhá část je mezi ulicí Varhulíkovou a již hotovou částí cyklostezky A1 končící před mostem Barikádníků. Vysázeno bylo také deset stromů. Společná stezka pro chodce a cyklisty je dlouhá 240 metrů a široká čtyři metry.
Nová cyklostezka vznikla současně s parkem U Vody, který buduje městská část a jehož část je již také hotová. „Mohli jsme již otevřít část nově připravovaného parku, kde je k dispozici nové posezení, venkovní posilovna či vyhlídky a přístupy k řece. Celý park bude dokončený v průběhu léta tohoto roku,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský (Praha 7 Sobě).
Magistrát letos investuje do cyklistické infrastruktury 137 milionů korun, což je meziročně o deset milionů více. Vznikne několik cyklostezek a další budou silničáři opravovat. Nově se cyklisté dostanou například z Kačerova k zastávce U Labutě v Praze 4 nebo z Nádražní k ulici U Královské louky. Rozšířena bude také cyklostezka A1 v Radotíně.