Úterý 31. ledna 2023
Svátek slaví Marika, zítra Hynek
Oblačno, déšť se sněhem 1°C

Ombudsman Blesku loni zajistil 11 příběhů se šťastným koncem! Pomůže letos i vám?

/
  • Jedenáct dobrých konců! Do historie Ombudsmana Blesku se loňský rok zapsal rekordním počtem dobře  vyřešených příběhů.
    Jedenáct dobrých konců! Do historie Ombudsmana Blesku se loňský rok zapsal rekordním počtem dobře vyřešených příběhů. (archiv Blesku)
    13. ledna 2022 ● 08:34

    Jedenáct dobrých konců! Do historie Ombudsmana Blesku se loňský rok zapsal rekordním počtem dobře vyřešených příběhů. Vašich příběhů! Tým odborníků je i letos připraven podat pomocnou ruku, poradit a usnadnit vám váš život. Stačí jediné – svěřit se s tím, co vás trápí!

    Loňský rok byl těžký pro většinu z nás. A zřejmě i proto měli podvodníci žně. Naši právníci čtenářům radili, jak postupovat u nevýhodných smluv s energetickými firmami, objevilo se hned několik problémů s neuskutečněnými zájezdy a velkým úspěchem byla i vysoká pokuta 14 milionů pro podvodnou firmu BEAUTY LINE s.r.o.!

    Potřebujete Ombudsmana Blesku?

     

    NAPIŠTE NÁM SVÉ PŘÍBĚHY

     

    Na adresu redakce: Blesk OMBUDSMAN, Komunardů 42, 170 00 Praha 7, nebo na e-mailovou adresu: ombudsman@cncenter.cz Nezapomeňte připsat také svoje telefonní číslo. Podmínkou je zveřejnění vašeho příběhu v deníku Blesk a reportáže na Blesk.cz!

     

    Prosíme čtenáře, aby nám nezasílali originály dokumentů – vzhledem k množství je nemůžeme vracet. Upozorňujeme na to, že jednotlivé příběhy redakce sama vybírá dle uvážení.

     

    Podívejte se na všechny úspěšné příběhy...

  • 1.

    Na energiích jí vrátili 20 tisíc

    První vyřešený případ přišel na začátku února… Dlouhé dva roky se snažila penzistka Anna Hradílková (66) z Krnova získat jakékoliv vyúčtování energií od společnosti Lidová energie s.r.o. Nikdo nereagoval a ona jen pravidelně zasílala každý měsíc požadovanou částku...

     

    Když se ale místo ní začal ptát Ombudsman Blesku, najednou seniorce domů dorazila jak omluva s požadovanou dokumentací, tak dokonce i přeplatek 20 tisíc! „Jsem neskutečně ráda, že jsem požádala Blesk o pomoc. Získala jsem faktury od roku 2018, a peníze, ke kterým bych se nejspíš nikdy nedostala,“ raduje se důchodkyně.

  • 2.

    Získali informace o nelegální skládce

    Díky pomoci Ombudsmana Blesku se spolek, který ve Vedrovicích bojuje proti nelegální skládce, dozvěděl potřebné informace, ke kterým se jeho členové nebyli schopni dostat. „Poskytovatel dotace na kanalizaci nám konečně oficiálně potvrdil, že na nelegální skládku ve Vedrovicích bylo uloženo přes 16 tisíc tun odpadního materiálu ze stavby kanalizace, oproti původním propočtům, které mluvily o 2,5 tisících tunách,“ sdělil Blesku za Spolek Michal Rozmahel a Jan Procházka.

  • 3.

    Tesař má zpět nářadí

    David Langer přišel během několika málo chvilek téměř o všechno nářadí a nástroje, které ho jako tesaře živí. A nebyli to zloději, kteří ho tak připravili o zdroj podnikání. Stál za tím exekutor, jenž přišel vymáhat dluh jeho partnerky Veroniky. Nezajímalo ho, že nástroje jsou prokazatelně pana Langera, který nedluží ani korunu. I tento příběh má ale dobrý konec! Jakmile se o případ »tesaře bez nářadí« začal zajímat Blesk a požádal o vyjádření exekutorský úřad, najednou přišla panu Langerovi zpráva, že si může svoje věci dojet vyzvednout.

  • 4.

    Peníze za dovolenou

    Půl roku přemýšleli důchodci Danuše (70) a Josef (74) jak, kdy a jestli vůbec získají zpět peníze za neuskutečněný zájezd do Egypta. Cestovní kancelář ETI jim totiž vystavila svůj »vlastní poukaz«. Jenže senioři chtěli peníze zpět, a tak se obrátili na Ombudsmana Blesku... Dostali radu, byli v právu a uspěli. Snaha získat peníze zpět byla úspěšná!

  • 5.

    Hurá, stavíme!

    Kvůli sousedským sporům se protáhla rekonstrukce rodinného domku na neuvěřitelných 15 let. Ale když se na Ombudsmana Blesku obrátil Jan Rydl (70) se synem Milanem (38), advokátka JUDr. Jaroslava Šafránková se za ně postavila! Za pouhých 19 dní měl dům najednou dodělanou střechu a práce na něm najednou mohly pokračovat…

  • 6.

    Pokuta 14 milionů

    Minulý rok Ombudsman Blesku řešil podvedené zákazníky společností BEAUTY LINE s.r.o. několikrát. Zákazníkům vždy přišel dopis, že vyhráli milionovou částku, ale podmínkou získání snové výhry byl další nákup. V roce 2021 přišlo potvrzení, že firma BEAUTY LINE s.r.o. opravdu nejedná se svými zákazníky poctivě! Podezření Ombudsmana Blesku tak potvrdili i kontroloři. Padly pokuty za téměř 14 milionů korun a společnosti bylo zrušeno živnostenské oprávnění!

  • 7.

    Úspěšná reklamace

    Pan Miroslav Mráz (58) z Teplic zaplatil za montáž kuchyně, kterou si objednal, téměř 13 tisíc korun. Jenže místo profesionála dorazil vyučený zedník, který neměl mnoho zkušeností a zkazil, na co sáhl. Pan Mráz se marně domáhal nápravy. To se podařilo až díky pomoci nejčtenějších novin v zemi. „Jsem moc rád, že jsem se rozhodl obrátit na Ombudsmana Blesku. Pomohl mi,“ říká.

  • 8.

    Díky Blesku bez dluhů

    Když si před 18 lety pořídil pan Jan Jančo (67) vůz z autobazaru, který kvůli řadě závad vrátil, myslel si, že mu »jen« propadla záloha 10 tisíc… Jenže letos se mu ozvali exekutoři a zablokovali na účtu částku 28 830,38 Kč. Jelikož nevěděl, jak se k celé situaci postavit, rozhodl se obrátit na Ombudsmana Blesku. „Najednou se věci daly do pohybu. Zavolali mi ze společnosti, která tu exekuci zadala, a všechny peníze nakonec vrátili. Opravdu hodně mi to pomohlo,“ těší bývalého zedníka.

  • 9.

    Peníze jsou na účtu

    Začátkem listopadu se znovu ozvala skupinka 7 kamarádek, které požádaly naše právníky o radu už v létě. Internetový portál Go-To-Gate jim totiž dlouho odmítal vrátit peníze za zrušené letenky kvůli pandemii koronaviru. Nakonec se jim ale podařilo uspět! „Částka byla nakonec snížena o manipulační poplatky společnosti, což ve výsledku dělalo jen asi minus 700 korun pro každou,“ popsaly.

  • 10.

    Senioři mají peníze zpět

    Výčet příběhů s dobrým koncem, kde Ombudsman Blesku pomohl, uzavírá ten z minulého týdne. Skupince 24 seniorů z Ostravy se podařilo získat zpět peníze za pobyt ve Františkových Lázních. Ten se totiž minulý rok v březnu neuskutečnil kvůli koronavirové pandemii. Článek v Blesku podle Marie Navratové, které za seniory bojovala, uspíšil proces vyrovnání.

     

    „Kdybych se neobrátila na Ombudsmana Blesku, možná by se ten problém táhl doteď. Všichni »účastníci zájezdu« jsou rádi, že to skončilo a že máme peníze zpět. A někteří z nich se pak stali pravidelnými čtenáři Blesku… Sice nám strhli storno poplatek ve výši 15 procent i z nedoplatku, ale hlavní je, že se nám podařilo peníze vůbec získat,“ uzavřela.

  • 11.

    Dárek od cestovky

    Děda s babičkou plánovali dovolenou u moře s vnučkami. Kvůli obavám z nákazy koronavirem zájezd raději zrušili. Cestovka jim vystavila tučný stornopoplatek 8594 Kč. Sice se seniorům nepodařilo získat zpět celou částku, ale z cestovky ještě obdrželi poukaz na dva tisíce. A jsou spokojeni.

Video se připravuje ...
BAZAR
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy