Největší e-shop Alza.cz v pondělí utržil 263 milionů korun, což je rovněž rekord. Za minulý týden Alza prodala 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. Mezi nejčastější dárky patří vedle elektroniky a hraček dárkové poukazy, kterých se prodalo přes 70.000.

„Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje a e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky 9. a 16. prosince. Přestože rekordní dny mají e-shopy za sebou, lze očekávat vysoké hodnoty prodejů také v úterý 17. a středu 18. prosince. To jsou ve většině případů poslední dny, během kterých budou internetové obchody ve spolupráci s dopravci schopny zajistit dodání zboží (skladem) na určenou adresu,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Žně mají i přepravní společnosti

Předvánoční vrchol zaznamenaly i kurýrní firmy. Přepravní společnost GLS v noci z pondělí na úterý přijala do své doručovací sítě nejvyšší denní počet balíků ve své historii. Rozdíl v objemu zásilek mezi dneškem a nejslabším dnem letošního roku dosáhl 283 procent. O sedm procent přesáhl dosavadní vrchol objednávek z předminulého týdne, tedy po akci Black Friday. Objem odbavených balíků za prosinec je o 74 procent větší proti měsícům z mimosezonního období.

Trendem je letos nechat si doručovat nakoupené zboží na externí výdejní místa. Tuto variantu se letos chystalo využít 40 procent nakupujících. Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. V současnosti jej preferuje 38 procent nakupujících.

Češi letos rovněž kupují více ekologických dárků. Jedním z nich je například elektrický zapalovač svíček a krbů z Norska PureFlame, který se nabíjí přes USB, nepotřebuje plyn ani benzín a je vyroben z recyklovaných materiálů. Prodeje před Vánoci vzrostly podle jednatelky PureFlame Mileny Fam zhruba o 90 procent.

Fotogalerie
42 fotografií