Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration je definitivní edicí druhého dílu znovuzrozené série, který poprvé vyšel s časovou exkluzivitou pro konkurenční Xbox One již před rokem. Ten zabodoval na celé čáře, jelikož mu cestu herních základů vyšlapal restartovaný Tomb Raider (recenze PS4 verze) a šlo o jednu z nejlepších her loňského roku.

Trailer k videohře Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration Crystal Dynamics/Square Enix

Důvod? Lara Croft uspěla na celé čáře díky adrenalinovému dobrodružství rozprostírajícímu se na vizuálně atraktivní a podmínkami nehostinné Sibiři, kde pátrala po mýty opředeném městě Kitěž. V něm mělo být ukryto tajemství nesmrtelnosti. Na Sibiři a krátce i v Sýrii předvedla hlavní hrdinka své akrobatické schopnosti, bojový um i plíživý postup, který se mnohdy zdá jako ten vůbec nejefektivnější.

Možností, jak zlikvidovat nepřátele, byla spousta. Rána cepínem nepřítele nepotěší, stejně tak jako zásah otráveným šípem. Všechny zbraně navíc lze vylepšovat a vyplácí se zkoumat okolí kvůli nálezům, za které jste odměněni zkušenostmi. Najít můžete i skryté kobky plné hlavolamů, které skrývají odměny největší. Škoda, že některé herní nelogičnosti stále nebyly dořešeny, takže vámi osvícení nepřátelé jsou slepí, nevidí vás a pořád nelze sbírat všechny zbraně.

Vizuální vylepšení hře prospěla.
Popularita Rise of the Tomb Raider byla veliká, stahovatelný obsah tak na sebe nenechal dlouho čekat. Tím nejpropracovanějším a nejlepším byl Baba Yaga: The Temple of the Witch, který otevřel ve hře novou lokaci a Laru postavil proti pohádkové babě Jaze. 2,5hodinové dobrodružství stálo rozhodně za zahrání. Další přídavek Cold Darkness Awakened postavil odvážnou brunetku proti zástupům zombií. A ani zde nešlo o špatný dodatek. Došlo na spoustu akce i hlavolamy.

Ani jeden z přídavků v Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration samozřejmě nechybí. Stejně jako Endurance mód, ve kterém musíte přežít v nehostinné přírodě každý den. Nyní je hratelný i v kooperativní podobě pro dva. Přítomny jsou i všechny dodatečné zbraně i kostýmy. Mezi nové oblečky pak patří retro podoba Lary z těch úplně nejstarších dílů série. Samozřejmě nechybí ani nový obsah.

Zombie vám jdou po krku v novém režimu Blood Ties: Lara’s Nightmare.
Tím nejvýznamnějším je Blood Ties – příběhový mód, ve kterém Lara čelí vyhoštění ze sídla Croftových. Její jedinou záchranou je nalezení závěti zesnulého otce. V rozpadlé historické budově tak začíná detektivní dobrodružství, v němž musí řešit jeden hlavolam za druhým, přičemž odhaluje minulost vlastní rodiny. Příjemný herní zážitek.

Další novinka je ryze akční a značně hororová. Jak název napovídá, je Blood Ties: Lara’s Nightmare noční můrou hlavní hrdinky, kterou způsobilo zmíněné vyhoštění ze sídla. Na Laru v jejím domově útočí zástupy nemrtvých a levitující pekelné lebky. Drsný, ale herně zajímavý zážitek. Poslední velkou novinkou je možnost si sídlo prohlédnout z headsetu virtuální reality PlayStation VR.

31 fotografií
Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration je vizuálně vylepšen a naplno podporuje konzoli PlayStation 4 Pro. Zvolit si můžete rozlišení 4K, vylepšenou grafiku i vyšší framerate. Oslava 20. narozenin Lary Croft se povedla na jedničku a pokud jste poslední díly ještě nehráli, tato verze je nyní tím nejlepším a nejzábavnějším způsobem, jak to napravit. O této slečně ale rozhodně neslyšíme naposledy. Věřte nám.

Jedna z nejlepších her roku 2015 pro PS4
Vylepšená grafika
Všechny dodatečné přídavky, zbraně i kostýmy