Podíl destinací na internetových prodejích (leden - duben)

Pořadí * Stát * Podíl v %

1. Egypt * 18,052.
2. Itálie * 14,47
3. Řecko * 10,43
4. Francie * 10,01
5. Rakousko * 7,05
6. Česká republika * 6,47
7. Tunisko * 5,53
8. Turecko * 3,65
9. Chorvatsko * 2,91
10. Bulharsko * 2,3

zdroj: AČCKA, Invia.cz

Průzkum vyhodnotil 25000 prodaných zájezdů v období od ledna do konce dubna. Po zájezdu do Egypta sáhl zhruba každý pátý internetový zákazník, zájezdy do Itálie si drží čtrnáctiprocentní podíl.

Na třetím a čtvrtém místě jsou se zhruba deseti procenty Řecko a Francie, následuje Rakousko, Česká republika a Tunisko.

Internetový nákup dovolené byl v minulých letech stále oblíbenější. Loni se po síti prodaly zájezdy za více než čtyři miliardy korun. Podíl internetových zájezdů se tak zvýšil z 20 na 26 procent všech prodaných dovolených.

Podle marketingové ředitele Invia.cz Michala Tůmy poroste prodej zájezdů na internetu i letos. Invia.cz, která loni prodala zhruba 111 000 zájezdů, letos zaznamenala růst až o deset procent. Zásadní ale prý bude až léto, neboť na internetu lidé kupují především zájezdy v nabídce »na poslední chvíli«. Ta činí až 80 procent tržeb internetových prodejců.