Podíl destinací na internetových prodejích (leden - duben) |
Pořadí * Stát * Podíl v % 1. Egypt * 18,052. |
Průzkum vyhodnotil 25000 prodaných zájezdů v období od ledna do konce dubna. Po zájezdu do Egypta sáhl zhruba každý pátý internetový zákazník, zájezdy do Itálie si drží čtrnáctiprocentní podíl.
Na třetím a čtvrtém místě jsou se zhruba deseti procenty Řecko a Francie, následuje Rakousko, Česká republika a Tunisko.
Internetový nákup dovolené byl v minulých letech stále oblíbenější. Loni se po síti prodaly zájezdy za více než čtyři miliardy korun. Podíl internetových zájezdů se tak zvýšil z 20 na 26 procent všech prodaných dovolených.
Podle marketingové ředitele Invia.cz Michala Tůmy poroste prodej zájezdů na internetu i letos. Invia.cz, která loni prodala zhruba 111 000 zájezdů, letos zaznamenala růst až o deset procent. Zásadní ale prý bude až léto, neboť na internetu lidé kupují především zájezdy v nabídce »na poslední chvíli«. Ta činí až 80 procent tržeb internetových prodejců.