Její stavba by měla začít již letos. Díky lanovce tak vznikne možnost, dostat se přes řeku Amur, která byla po staletí přirozenou hranicí, ale také jedinou spojnicí mezi oběma státy. Dodnes se obchod i turismus mezi tamními obyvateli odehrávaly hlavně na řece. V zimních měsících, kdy se vytvořily silné ledové kry, mohli lidé přejít z jedné strany na druhou a obdivovat kulturní odlišnosti. Brzy už ale budou moct k sousedům zavítat za sedm a půl minuty, kdykoli se jim bude chtít.

Lanová dráha bude jezdit každou čtvrt hodinu. Tvořit by ji měly dvě linky se čtyřmi kabinami, přičemž jedna pojme až 60 cestujících. Chybět nebude ani extra prostor pro zavazadla, takže problém nezpůsobí ani větší nákupy. „Lanovky jsou novým typem veřejné dopravy, která je udržitelná, extrémně rychlá, spolehlivá a účinná. Přestože se primárně jedná o pragmatické řešení, jde také o velmi sympatický způsob přepravy, jenž nám umožňuje spatřit města ve zcela nové perspektivě,“ řekl zakladatel a šéf nizozemské architektonické společnosti UNStudio Ben van Berkelw, která navrhla nástupní terminál v Blagověščensku.

Inspirací jim byla právě zamrzající řeka Amur, takže stavba bude připomínat ledovou kru. Její součástí mají být také terasy a plošiny se zelení, zahradou a restaurací, nákupní středisko či garáže. 

Fotogalerie
5 fotografií