Odtahy v metropoli má na starosti městská organizace Správa služeb hlavního města Prahy. Podle návrhu vyhlášky platí nynější ceny od roku 2013 a nárůst má odrážet růst nákladů. „Navržené maximální ceny pro nucené odtahy včetně střežení na parkovišti nijak nevybočují z celorepublikového průměru cen za tyto služby,“ stojí v odůvodnění návrhu.

Nařízení na rozdíl od vyhlášek nemusí schvalovat zastupitelstvo a k jeho přijetí stačí souhlas rady města. K návrhu se nyní mohou do 9. února vyjadřovat městské části, jejich připomínky následně magistrát zapracuje a poté by materiál měli dostat na stůl radní.

Odtahů existuje několik druhů. Vedle standardního odtahu je ještě takzvaný neúplný, kdy je automobil již naložen, ale řidič dorazí na místo před odjezdem odtahového vozu. V takovém případě se má cena z 1250 korun zvýšit na 2000 korun. Zpětný odtah nastává, když řidič ponechá auto v místě, kde se například opravuje silnice, a po skončení oprav správa služeb vůz vrátí na místo. U těchto případů se má platby zvýšit z 3800 na 6000 korun.

Posledním typem je takzvaný technický úkon, který se využívá zejména při čištění ulic, kdy je překážející vozidlo dočasně umístěno na odtahový vůz, který poodjede. Za to nyní řidiči platí 1300 korun, podle návrhu se má cena zvýšit na 2400 korun. V případě parkování se platba stejně jako dosud sníží po 180. dni odstavení na 50 korun za den. Po této lhůtě může silniční úřad povolit prodej vozidla v dražbě.

Město bude odtahy dotovat

I v případě zvýšení cen by podle dokumentu město nadále muselo náklady na odtahy dotovat, stejně jako provoz parkovišť. To kritizoval například místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Zelení). „Město nemá na odtazích vydělávat, ale určitě je nemá dotovat. Počet odtahů klesl a je třeba ho navýšit, což půjde ve stavu, kdy je to činnost dotovaná městem, těžko,“ sdělil ČTK.

Video
Video se připravuje ...

Muž naskočil do odtahovaného auta v centru a odmítal ho opustit. Městská policie Praha

Fotogalerie
8 fotografií