Letos budou silničáři pracovat v severní polovině jižního mostu, tedy směrem ze Smíchova do Braníku, na horní části sjízdné rampy z ulice K Barrandovu a na spodní části jižního mostu přes Vltavu. „Přípravné práce bez omezení dopravy by měly začít již v průběhu druhého čtvrtletí. Termín zahájení prací, kdy je nutné zásadní dopravní omezení na mostě a rampě K Barrandovu, plánujeme na květen 2023. Hlavní práce by měly být směřovány do prázdninového provozu,“ uvedl Scheinherr.

Konec letošních dopravních omezení je naplánovaný na srpen. Ještě před zahájením rekonstrukce Barrandovského mostu opraví správa silnic v Praze 5 křižovatku Janáčkova náměstí a Jiráskova mostu.

Rok oprav

Vůbec první oprava Barrandovského mostu začala loni 16. května. Původně měly práce skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu se v létě dokončení oprav posunulo do 29. září a následně podruhé o další více než dva týdny do 17. října. Dělníci loni například zdemolovali nájezdovou rampu ze Strakonické a vystavěli novou, uvnitř mostu provrtali průchody, kterými natáhli nová předpínací lana nebo opravili povrchy vozovek, zábradlí či římsy.

Po mostě loni projíždělo při rekonstrukci ve směru od Strakonické ulice k Jižní spojce v průměru 59 300 aut denně, což je proti běžnému stavu o 17 procent méně. Ve směru na Prahu 5 počet vozů klesl o šest procent na 67 500 aut. „Opravu jsme připravovali tři roky a toto úsilí se vyplatilo, dopravní kolaps v Praze nenastal. Věřím, že i díky ohleduplnosti řidičů vše proběhne hladce také letos,“ uvedl Scheinherr.

Nejvytíženější most v Praze

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Video
Video se připravuje ...

Sanace jednoho z pilířů Barrandovského mostu. (2020) Veronika Foltová

Fotogalerie
32 fotografií