K vyjednávání se od září průběžně setkávali představitelé stran zvolených do zastupitelstva hlavního města. Koalice Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) prosazovala vznik obdobné koalice, jako je ta vládní, tedy s Piráty a STAN. Jednání ale skončila neúspěchem. V uplynulých týdnech začalo Spolu jednat s ANO o podpoře své menšinové rady. Avšak i tato jednání skončila bez dohody. Spolu se chystá jednat s Piráty opět na začátku ledna. Kdy bude nové vedení Prahy ustaveno, není vůbec jasné. Volby v Praze vyhrálo Spolu před ANO a Piráty.

Metro D

Pokračovat bude příští rok výstavba metra D z Pankráce do Písnice. DPP bude pro stavbu druhého úseku metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory vybírat stavebníka. Vyhlášení vítěze tendru plánuje do konce března 2023 a zahájení stavby ve druhém pololetí příštího roku. Stavba prvního úseku metra D začala letos v dubnu a předpokládaná cena úseku Pankrác - Nové Dvory je 24,6 miliardy Kč. Linka povede z Pankráce do Písnice a v provozu má být koncem roku 2029.

Tramvajové tratě

Rozrůstat se v příštím roce bude síť tramvajových tratí. Začátkem roku se má spustit stavba kolejí na horní části Václavského náměstí, kde tramvaje jezdily do roku 1980. DPP plánuje také postavit druhou část trati do Slivence, která naváže na úsek mezi Barrandovem a Holyní, a cestující se v polovině roku 2023 dostanou tramvají z Modřan na Libuš. Stejně DPP plánuje dokončit stavbu kolejí z Divoké Šárky na sídliště Dědina, které by měly být zprovozněny na přelomu října a listopadu.

Splacené dluhy

Zhruba v polovině roku 2023 hlavní město splatí pětimiliardový dluhopis Evropské investiční bance (EIB). Kromě dluhopisu město umoří ještě další úvěry. Po splacení dluhopisu EIB a dalších dluhů zbude městu splatit ještě šest miliard, které tvoří úvěry u EIB. Dluh zahrnuje peníze půjčené v minulosti na likvidaci škod po ničivé povodni v roce 2002 či na rozvoj metra.

Mosty

Pražané se v únoru poprvé projdou po nové lávce z Holešovic do Karlína. Stavba začala letos v lednu. Přemostění pěším a cyklistům usnadní cestu na ostrov Štvanice a propojí městské části. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.

V příštím roce bude pokračovat v září započatá stavba 388 metrů dlouhého Dvoreckého mostu přes Vltavu mezi Prahou 4 a 5. Dokončen by měl být v roce 2024. Most bude sloužit tramvajím, autobusům, cyklistům a pěším a budou po něm moci přejet záchranáři. Stavba vyjde na 1,075 miliardy korun. Východní vyústění mostu bude u severního okraje areálu Žlutých lázní, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar.

Druhá část oprav čeká na řidiče na Barrandovském mostě. Rekonstrukce mostu je rozložena do několika let a potrvá vždy jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun. Most z osmdesátých let, který je součástí městského okruhu, nebyl nikdy opravován.

Rozšířit se má počet míst na záchytných parkovištích P+R. Plánována je stavba parkovacího domu na Opatově, který nabídne asi pětistovku parkovacích míst.

Oprava čeká některé památky. Mimo jiné bude pokračovat dostavba vyhořelého křídla Průmyslového paláce na bubenečském výstavišti. Práce začaly letos v únoru a kompletní oprava bude hotova v roce 2025. Náklady na ni činí 2,64 miliardy korun.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy.  TSK Praha

Fotogalerie
85 fotografií