Uživatelé i spotřebitelské organizace jsou totiž napjatí, jestli Google nechce fitness, zdravotní a finanční data posbíraná náramky, hodinkami a dalšími produkty Fitbitu využít pro reklamní účely. To však Google popírá, jde mu prý o zařízení, nikoliv data.

TIP: Google si koupí Fitbit. Za jeho akcie zaplatí 48 miliard korun (aktualizováno)

Tento příslib by mu podle Reuters měl pomoci získat povolení k nákupu Fitbitu. Pro americkou společnost by šlo o rychlý výtah mezi elitu v oboru nositelné elektroniky. Sám sice vyvíjí hodinkový systém Wear OS, ale koncové produkty pod svým jménem nevyrábí. A samotná platforma je ve srovnání se systémy od Applu, Xiaomi, Samsungu nebo Huaweie malá.

Otázkou ale zůstává, nakolik se slib Googlu týká pouze doposud prodaných zařízení Fitbitu a jak bude nakládat s daty nově prodaných. Jen těžko si lze představit, že Google bude prodávat nové hodinky či náramky, které nebude chtít propojit s vlastním ekosystémem. A co jednou propojí, to použije v reklamě.