Nekonečné kolony. Taková je v těchto dnech situace v Brně. Silničáři pracují na dálnicích D1, D2, v ulici Dornych, Svatopetrská, Koliště a na dalších místech. Všechno jsou to přitom důležité magistrály.

Uzavírky sice předem známe, ale je jich tolik, že i když zvolíme optimální trasu, narazíme na další uzavírky. Ucpané jsou pochopitelně i boční uličky, takže ve špičkách mnohdy nejsme schopni projet. Přitom každá sekunda se počítá a každé zdržení může mít vliv na zdraví pacientů,“ uvedla mluvčí jihomoravské záchranky Michaela Bothová.

Podle Bothové někdy nastává i situace, že sanitka zůstane ucpaná stát v koloně. „Řidiči aut se snaží řidičům našich vozů pomoct, ale mnohdy prostě nemají kam uhnout,“ vysvětlila Bothová.

Problémy kvůli uzavírkám mají i hasiči. „Nastávají hlavně na dálnicích. Někdy se nelze na místo dostat a musíme vyslat jinou posádku z opačného směru, aby zastavila u nehody v protisměru. Dopravní omezení máme zmapovaná, takže vysíláme jednotky i z více stran,“ popsal postup hasičů jejich mluvčí Jaroslav Mikoška.

Bezradní jsou přitom často i policisté. Směrem k řidičům proto vyslali důsledné varování, aby v žádném případě při haváriích na dálnici v Brně nejezdili přes moravskou metropoli. „Město bohužel nemůže tento nápor absorbovat a doprava zde kolabuje. Ve výsledku je pak cesta přes město horší než po dálnici. Řidičům tuto variantu nedoporučujeme,“ upozornil mluvčí policie Pavel Šváb.

Hnutí Slušní lidé před nedávnem označilo za viníka dopravního kolapsu v Brně náměstka dopravy Matěje Hollana (33, Žít Brno). Ke stejnému závěru dospěl i primátor Brna Petr Vokřál (54, ANO), který uvedl. „Delší dobu jsem nebyl spokojen s řízením a výsledky v oblasti dopravy. Náměstka Hollana jsem přitom na to několik měsíců upozorňoval,“ uvedl krátce předtím, než jej na konci února odvolal.

Video
délka: 01:03
360p 240p

Každodenní realita na dálnici D1 u Brna. Opravy a nehody přivádějí stovky řidičů k šílenství Zdeněk Matyáš