„Samozřejmostí je pro nás zachovat obsluhu nádraží a umožnit, aby se cestující nechal vysadit u vstupu do odbavovací haly. Pokud ale chceme, aby se celému přetíženému prostoru odlehčilo, je nutné omezit průjezd pro auta, která si jen zkracují cestu,“ vysvětlil důvod změn náměstek brněnského primátora pro dopravu Matěj Hollan (32, Žít Brno).

Brno podle Hollana reaguje na skutečnost, že podle provedených průzkumů 76 % aut přednádražním prostorem pouze projede. „Celkově šlo o průjezd 4500 aut za 24 hodin ve směru od Nových sadů na Křenovou a 6300 aut ve směru z Benešovy na Nové sady. Ve špičkách se v lokalitě tvoří kolony, které zdržují i vozidla MHD.“ upřesnil Hollan.

Tisíce aut se tak budou muset přesunout do ulice Úzká a Dornych, kde se už nyní vytvářejí dlouhé kolony. Cestující by ale měli mít za odměnu snazší dopravu na nádraží, tedy ze předpokladu, že je někdo k vlaku přiveze.

Před nádražím a především za ním (u Tesca) proto vznikne celkem sedm krátkodobých parkovacích stání K+R (Kiss and Ride), na ulici Nádražní parkoviště s parkovacím kotoučem pro osm aut. Jedno parkovací místo na ulici Nádražní bude navíc vyhrazeno pro řidiče vezoucího těžce handicapovanou osobu,“ dodal Hollan.

Podle návrhu radnice bude maximální rychlost aut v přednádražním prostoru značkami snížena na 30 km/h. V tomto případě se ale jedná víceméně o kosmetickou změnu. Kvůli množství chodců totiž řidiči nemají už nyní možnost jet úsekem rychleji než 20 km/h.

Návrh magistrát vyvěsí na úřední desku v pondělí 23. října a obyvatelé města budou mít měsíc na to, aby se k němu vyjádřili.

VIDEO: V přednádražním prostoru v Brně nemají problém jen zdraví chodci, ale i nevidomí. Magistrát jim totiž na vodicí lišty připravil spoustu překážek.

Video
délka: 00:27

Záludná past u hlavního nádraží v Brně: Vodicí lišty vedou slepce přímo do sloupů. Jiří Nováček

Fotogalerie
6 fotografií