Příběh hry je velmi minimalistický a odehrává se pozvolným tempem. Záhady nové Země odhalujete postupně a velmi pomalu. Jakmile se o vás začne zajímat umělá inteligence Fathr, nejprve se zdá, že máte v postapokalyptickém světě pomocníka. Jakmile ale narazíte na jeho úhlavního protivníka – umělou inteligenci Mothr, zjistíte, že není vše tak, jak říkal. Kde je vlastně pravda a o co těmhle UI ve skutečnosti jde?

Svět pozměněné Země, ve kterém se budete pohybovat, je velmi poutavý. Chvílemi dokonce dechberoucí. Města jsou plná přírody, která se probojovala zpět tam, kde ji zničila dříve infrastruktura. Prostředí je opravdu povedené, propracované a nemalou míru na tom má i na poměry PSVR dobrá grafika. Textury jsou ostré, viditelnost dobrá a z pohybu se vám špatně neudělá. Toto je opravdu jedna z nejhezčích her pro virtuální realitu na PlayStation 4.

Apex Construct pro virtuální realitu PlayStation VR
Autor: Fast Travel Games

Samotné ovládání už ale taková hitparáda není. Sžívat se s ním budete poměrně dlouho. Ke hraní potřebujete dva Move ovladače, s jejichž pomocí se pohybujete, míříte i ovládáte interaktivní inventář, do něhož můžete umisťovat nalezené předměty, vybírat druhy luků i šípů atd. Pohyb je celkem v pořádku, ale chvíli trvá, než se s ním sžijete. Velkým pomocníkem je teleport, který vám pomáhá s rychlým přesunem.

Při hraní se často otáčíte a nejednou vás bude hra vybízet k tomu, abyste se otočili zpět ke kameře. Jak se tak budete otáčet kolem dokola, obmotáte si kabel od headsetu kolem krku a může dojít na nějaké to škrceníčko. To není moc fajn. Vlastně vůbec. Stejně tak když vytáhnete svůj luk, kamera často vaše pohyby nezaznamená úplně přesně, a tak se vaše zbraň může ocitnout rázem ve vašem obličeji. Většinou je ale střelba z luku naštěstí zábava.

On to totiž navíc není obyčejný luk. Tenhle má ochranný štít a několik typů šípů včetně elektrických, které dokážou naopak deaktivovat štíty nepřátel. Souboje jsou docela těžké a nejednou při nich zemřete. Hra vás po smrti naštěstí vrátí vždy chvilku před fatální konflikt. Bohužel však ztratíte cenné zářivé body, které jste posbírali z padlých nepřátel. Za ně si na základně můžete vyrobit nové šípy a další předměty. Vyloženě nám však vadí potřeba přenášet karty ke dveřím přes levely.

Sice na základně najdete šuplík, kde se získané karty magicky objevují, ale jde podle nás o zbytečnou komplikaci. Líbí se nám, že je ve hře spousta hlavolamů, k jejichž vyřešení potřebujete použít hlavu. Často se budete nabourávat do počítačů jako hacker. Ťukání do kláves je ale v podání virtuální reality úplné peklo. U velkých klávesnic to ještě jde, ale u malých vůbec. Stisknete tři klávesy naráz, pak smažete víc, než byste chtěli, prostě bleh.

36 fotografií

Apex Construct je zajímavou hrou, kterou by si podle nás měli všichni majitelé PSVR alespoň vyzkoušet. Je to hra od počátku vyvíjená pro virtuální realitu a je to na ní znát. Zároveň však ukazuje její omezení. Přiškrtit při hraní chce opravdu málokdo. Sci-fi atmosféra je ale silná, grafika pěkná, ale top hra to není. Za sympatickou cenu Apex Construct stojí za zvážení. Král her pro virtuální realitu Resident Evil 7: Biohazard však zůstává nepokořen.

Pěkná grafika
Hezký svět
Pořádná sci-fi atmosféra