Po nedávném návratu Okami HD byla vzkříšena další legendární hra z PlayStation 2, která si vylepšenou verzi pro moderní hardware rozhodně zaslouží. Tentokrát ale nejde o remaster pouze s vyšším rozlišením. Shadow of the Colossus pro PlayStation 4 je kompletním remakem s novou grafikou, díky které hra nevypadala nikdy krásněji. Zahrát by si ji tak měli ti, kteří hráli originál, i hráči znalí konverze pro PlayStation 3 Ico & Shadow of the Colossus Collection HD. Pro ty, kteří kouzlo této právem opěvované videohry ještě neokusili, je zahrání povinností.

Jízda na Argovi
Shadow of the Colossus si nezakládá na příběhu, ale mnohem více pocitech, které vás při hraní zasáhnou. Hlavní hrdina Wander se snaží přivést zpět k životu obětovanou pannu Mono. Jedinou šancí, jak toho docílit, je porazit šestnáct masivních kolosů – obřích nestvůr ukrývajících se v zapovězené zemi. Na jeho cestě ho bude doprovázet věrný oř Argo, který se stane nerozlučným společníkem a pomocníkem. Jízda na Argovi je krásná a pohlcující. Pohled po mytické krajině z jeho hřbetu má svoje nepopsatelné kouzlo. To se musí zažít a prožít.
Podívejte se na tu krásu.
Hráč při hledání kolosů postupně objevuje krásy zapovězené země. Společně s Argem zavítáte na planiny, do lesů, na poušť, dovnitř jeskyní a Wandera čeká i plavání v jezerech. Díky nové grafice hra neskutečně prokoukla. Kdybychom hru neznali, řekli bychom, že jde o původní titul pro PS4. Viditelnost je mnohem větší, textury ostřejší, barevná škála sytější, na pohled je prostě hra nádherná. Hráč si navíc může vybrat dle vlastních preferencí mezi full HD rozlišením a 60 snímky za vteřinu a 4K rozlišením s 30 fps.
Kolosy jsou masivní a vzbuzují respekt.
Působivý vizuál, kterému dominují především těžkotonážní kolosy, jejichž těla zdobí stavby i srst, podtrhuje epický soundtrack. Shadow of the Colossus je prostě videohrou, která pohladí po duši a potěší hráčův zrak i sluch. S designem kolosů, kteří se pohybují na zemi, pod vodou i ve vzduchu, si opravdu dali tvůrci záležet. S Wanderem musíte zdolat nástrahy jejich těl a najít jejich slabá místa, na které zaútočíte. Jde o náročný proces, při němž budete z kolosů padat, zuby nehty se držet jejich srsti a nadávat, když budete útoky opakovat stále dokola.
Kolosy mají často slabiny na hlavách.

Obtížnost není problémem, frustrace z neustálého opakování jednoho a toho samého postupu však může po čase zavánět otrávením. Upřímně, neúspěchu napomáhá i ovládání, které dokáže být krkolomné a má své neduhy. A to i přesto, že jsou k dispozici jeho nové podoby. Občas také můžete narazit na problémy technického rázu. Jinak se ale vzkříšení legendy povedlo. Potěšily nás i drobné úpravy hry jako odkaz na pozdější dílo Uedy The Last Guardian. Shadow of the Colossus je i 12 let od původního vydání titulem, který by si měl každý správný pařan dohrát až do konce. Tahle hra je umění.

40 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 85 %

Kultovní hra, která nestárne