Launchový titul konzole PlayStation 4 Knack potkal nehezký osud. I když se nám líbil a chválili jsme ho, schytal po světě spoustu nelichotivých recenzí a většina hráčů ho neprávem přehlížela. O to více nás překvapilo a potěšilo, že se neprávem opomíjená hra dočkala pokračování. To vykračuje ve stopách vyšlapaných prvním dílem. Knack 2 je opět kombinací hopsačky à la Crash Bandicoot a zběsilé akce ve stylu Devil May Cry. Jde o hodně dobrý koktejl namíchaný ve správném poměru.

Ve hře budete s Knackem přeskakovat nejrůznější propasti, hopsat po pohybujících se plošinách i hledat cestu přes neviditelné platformy. Kamera snímá dění většinou z izometrického nadhledu, ale někdy se přepne do snímání z boku, takže se ze hry stane na chvíli klasická 2,5D hopsačka. Bohužel někdy kamera zavítá i do míst, kam by neměla. Kvůli neduhu známého především z prvních dílů série Resident Evil pak nevidíte zhola nic. Manuálně s ní pohnout přitom nelze. Hopsání není jediné, co budete řešit. Dojde i na hlavolamy.

Ve hře si budete často namáhat hlavu nad tím, jak se dostat dál.
Hádanky ve hře jsou založeny na zjištění postupu hrou dál. Budete zkoušet, zda pomocí přesunutí bedny vyskočíte dost vysoko, zda se zhoupnete přes kráter atd. Knackovi bude nápomocná i schopnost měnit svou velikost díky magickým relikviím. Když bude malý jako kašpárek, může vlézt do úzkých štěrbin, šachet či miniaturních jeskyní. Někdy je méně prostě více. Jindy se možnost zvětšit náramně hodí. Většinou je to při boji s početnou převahou zpropadených goblinů a robotů, kteří vám jdou po kostičkovaném krku.

Knack se naštěstí umí ohánět jako zkušený bijec. Oproti prvnímu dílu přibyla spousta chvatů. Údery pěstí i kopy lze spojovat v kombosekvence, nepřátele pak chytat, zahazovat. Postupem času odemknete díky vylepšením další možnosti boje i pohybu. To se vzhledem k přítomnosti bossů hodí. Knack navíc umí absorbovat elementy a předměty kolem sebe. Díky kovu bude silnější a zvládne i vodit elektřinu. Průhledné krystaly z něj udělají neviditelné stvoření, ale zase se stane zranitelnějším.

Mocný Knack
Hopsání i boj jsou dobře zpracovány a stejně tak i zkombinovány. Jediné, co kazí dojem z hraní, jsou otravné události v rychlém času (QTE), při nichž jenom mačkáte tlačítka zobrazená na obrazovce. To je již přežitek. Hra se rozprostírá v 15 lokalitách, z nichž vám každá zabere zhruba hodinu k dohrání. Hra tak není krátká a díky schovaným truhlám plných součástí na speciální předměty vyloženě vyzývá k opakovanému hraní. Nechybí nová hra + a další možnost projít levely jako výzvy.

Knack 2 je nefalšovaná zábava. Hra pobaví, napne při soubojích a při hlavolamech musí hráč zapojit i mozek. Vše je ale ještě větší zábava, pokud do hry zapojíte druhého hráče. Kooperace s ním pak dělá ze hry totální pecku. Každý ovládá jinak barevného Knacka, kteří se v jistých situacích spojí v jednoho. Funguje to naprosto parádně. Jen škoda, že kooperace je možná jenom lokálně. I když spolupráci v rámci jednoho obýváku preferujeme, její online podoba chybí.

35 fotografií
Vizuálně vypadá hra hodně k světu. Animace postav jsou propracované, textury ostré a hra podporuje 4K rozlišení i HDR. Bohužel není framerate stabilní a hra se v některých okamžicích i na PlayStation 4 Pro trhá. Grafika je ale fakt něco. Koukat se, jak se Knack skládá z několika desítek relikvií, je nádhera. Jsme moc rádi, že se Knack dočkal pokračování. Líbí se nám dokonce ještě o fous více než původní hra. Tuhle hru si rozhodně nenechte ujít. Zvláště pokud ji máte s kým hrát ve dvou.

Skvělý mix hopsačky a mlátičky
Bravurní kooperace
Knack měnící velikost