Knack se odehrává v pohádkovém světě, ve kterém vše pohání magické artefakty. Automobily, počítače, vše. A právě v tomto světě zaútočili globlini vyzbrojení tanky na lidi. Je na Knackovi, stvoření skládající se právě z artefaktů, aby jim v tom zabránil. Příběh videohry sice není kdovíjak nápaditý, originální, ale to nevadí tomu, abyste vyprášili goblinům jejich zelenou kůži a pobavili se při tom.

Jednou si skočím sem, tu zas támhle

Knack v sobě kombinuje hopsačku a mlátičku. Budete skákat přes plošiny, snažit se vyhnou propastem, přebíhat po bortících se prknech, vyhýbat se obřím větrákům, nebo je naopak využívat k plachtění. Skákání je zábavné, bezproblémové, ale tyto úseky hry rozhodně nedosahují kvalit těch nejlepších hopsaček jako například Ratchet & Clank: Nexus.

Souboje s bossy vyžadují větší úsilí a nejednou si je zopakujete.

Mlátička jako ze staré školy

Ale boje, to je už jiná. I když Knack bohužel nemá příliš chvatů, jsou bitky napínavé a mají spád. Protivníkům, které netvoří jenom globliny, ale také roboti, agresivní brouci, ptáci a netopýři, budete zasahovat pravé i levé háky, úskokům se vyhýbat jejich výpadům a nudit se nebudete. I když je Knack hra nové generace, v bojových pasážích připomíná klasickou mlátičkou z 16bitové nebo 32bitové éry. A to se nám líbí.

maličká verze hlavního hrdiny toho zvládne dost.

Na velikosti záleží, ale někdy je lepší menší

Tělo Knacka se skládá z magického artefaktu, na který se postupně nabalují další. Jeho velikost se tak mění v průběhu hraní podle toho, kolik artefaktů nasbíráte a kam se potřebujete dostat. Jako maličký Knack se vejdete do malých šachet, v gigantické podobě zase budete lézt po domech, likvidovat obří protivníky a házet tanky v dál. Knack dokáže využít i předmětů kolem sebe, takže po absorpci plechu odrážejícím obraz Knack získá možnost skrývat se před protivníky.

Kovový Knack rozdává pořádně tvrdé rány.

Ice Ice Baby

I s ledem získáte větší velikost, ale na sluníčku budete tát. Pokud absorbujete dřevo, můžete i chytnout, což se může hodit k postupu dál. Po nasátí kovu budete zase probíjet elektřinu. Jak Knack mění velikosti, tak se z nebezpečných protivníků stávají jen otravné mouchy, které zaženete jedním máchnutím ruky. I když Knack často mění velikost, na hratelnost to však zas až takový vliv nemá. V úrovních jsou taky roztroušené skrýše, ve kterých získáte součástky, díky kterým můžete získat nové chvaty nebo například schopnost získávat artefakty z padlých protivníků.

15 fotografií

Grafika jako z animáku

I když Knack nenudí, nelze přehlédnout, že je jeho náplň stereotypní. Mydlíte nepřátele hlava nehlava, občas přeskáčete přes překážky dál, a zase se věnujete boji. To může některým hráčům vadit. Prostě záleží, co od hry požadujete. Grafika Knacka je líbivá a hra vypadá jako trojrozměrný animák od Pixaru. Obzvláště hezké jsou efekty zvětšování a zmenšování Knacka či jeho rozpadnutí. V takových okamžicích však občas spadne i framerate a s ním i plynulost hry.

Ve dvou se to lépe táhne

Ve hře je navíc k dispozici kooperativní multiplayer, se kterým se zábavnost ještě zvyšuje. Druhý hráč se může kdykoliv připojit i odpojit do rozehrané hry a chopí se role malého Knacka v neviditelné podobě. Tahle hra je úderná jako rána od gigantické verze hlavního hrdiny. Pokud si chcete na nové konzoli připomenout klasickou hratelnost mlátiček z dob dávno minulých v aktuální grafice na konzoli nové generace, budete se bavit. Nejde o intelektuální veledílo, ale to od této videohry nikdo nečekal. A bitky, to je jiná!

Hodnocení Blesk.cz: 7/10

Zajímavá hlavní postava
Zmenšování a zvětšování