Příběh Okami (japonsky vlk) HD pojednává o boji Amaterusu převtělené do Shirunai se zlem zosobněným osmihlavým drakem Orochim a dalšími monstry. Temnota sužuje japonský kraj a jeho obyvatele. Jako záblesk slunce se ale zničehonic zjevuje bílá vlčice, která může vše zvrátit. Tak začíná jedno z nejzajímavějších, nejoriginálnějších a nejosobitějších herních dobrodružství všech dob.

Celá hra je neskutečně stylová. Její pojetí je umělecké a zenové. Dívat se na Shirunai, jak běhá po okolí a v jejích stopách rostou květiny, je působivé i 11 let od původního vydání. I přes převedení hry do 4K rozlišení nelze přehlédnout, že je grafika zastaralá. Textury jsou neostré a modely postav hranaté. Zub času je celkově na hře znát, ale v tomto případě to nevadí. Z uměleckého hlediska je vizuální podoba Okami HD stále krásná. I díky technologii cel-shading, která jí dodala život.

Okami HD
K hezké grafice si připočtěte nezapomenutelný soundtrack plný líbivých i dramatických melodií a máte před sebou dílo, na které je radost pohledět i ho hrát. A co je nejdůležitější, hraje se pořád skvěle. Okami HD je hodně originální, i co se hratelnosti týče, ze všeho nejvíc ale připomíná ságu The Legend od Zelda. Jde o akční RPG, v němž postupně získáváte nové schopnosti, plníte úkoly a bojujete v reálném čase s démonickými protivníky.

Soubojový systém připomíná zjednodušenou zběsilou akci ve stylu série Devil May Cry. V uzavřené aréně bojujete s protivníky, dokud s nimi není amen. Časem se naučíte nové chvaty, získáte další zbraně a stanete se silnějším. Postavíte se nakonec i drsným bossům. Poměr bojů, explorace i plnění úkolu je skvěle namíchán. Okami HD je propracovanou hrou. Mnohé hráče však může odradit zdlouhavý začátek a tutoriál.

Okami HD
Hra je také po vzoru japonských RPG příšerně, ale opravdu až příliš ukecaná. Zbytečnou upovídanost ještě podtrhuje štěbetání postav. Ony totiž nemluví, ale vyluzují uším nepříjemné pazvuky, které tvůrci vytvořili zkomolením skutečné řeči. Jde opravdu o nepříjemné efekty. Ještě, že jinak nelze hře mnoho dalších věcí vyčíst. Navíc v ní proslavená kaligrafie udivuje svým zpracováním dodnes.

Chybí přes řeku most? Nevadí, stačí vzít do rukou štětec a domalovat ho. Stejným štětcem může rozpůlit při soubojích protivníky vedví nebo rozzářit slunce na obloze. Stačí zmáčknout tlačítko R1 a malovat analogovou páčkou nebo použít dotykovou plochu DualShocku 4. Ovládání je i po tolika letech povedené a až překvapivě přesné. Když si vezmete, kolik úkolů a miniher hra nabízí, máte tu legendu s úctyhodnou životností.

Okami HD
Než Okami HD dohrajete, pokud na to tedy budete mít, uplyne 40 hodin jako voda. Tahle hra nepatří k těm krátkým. Pokud jste tuto legendu ještě nehráli, máte nyní skvělou příležitost si doplnit herní vzdělání. Chvíli trvá, než se do hry ponoříte, ale po pár hodinách se vám hra dostane pod kůži se silou vlčího kousnutí. I když nejde o herní zážitek pro každého, všichni by si ho měli alespoň vyzkoušet. Šlo o významný titul již před 11 lety a jde o něj i nyní.

Hodnocení Blesk.cz: 82 %
35 fotografií

Umělecky je grafika stále krásná