Pro nezasvěcené je třeba připomenout, jak vlastně poněkud nekamarádský vztah mezi Řezníkem a Mattonkou vznikl. Šlo o to, že před dvěma lety ho Mattonka, generální partner ankety Český slavík a vyhlašovatel kategorie Hvězda internetu, vyřadila ze soutěže kvůli „závadným textům a zobrazování násilí,“ přestože měl vyhrát a shrábnout cenu v hodnotě 100 tisíc korun, za což mohl třeba natočit třeba nový klip.

Pořadatelům asi nepřišlo zcela vhodné, aby muž, z jehož textů stříká víc krve než na českobrodských jatkách, stál na stejném pódiu jako muž, který tak rád se ženou snídá a na kterého čas od času ze zdi zírá díra po trezoru – tedy Mistr Karel Gott. A tak (ne)milého Řezníka jednoduše vyloučili, což nerozlítilo jen jeho fanoušky, ale znamenalo i vzpouru v řadách celebrit. Došlo i na vracení Slavíků a slovo »cenzura« se po letech znovu hojně objevovalo v novinářských textech.

Sám Řezník se vypořádal s představiteli Českého slavíka po svém – videoklipem. V ringu zápasník v jeho masce naklepal třeba Richarda Krajča, Petra Jandu nebo Tomia Okamuru pečlivěji než babiččin řízek na štědrovečerní tabuli. V aktuálním klipu, který určitě čirou náhodou přichází v době, kdy začíná hlasování do dalšího kola Slavíků, je nepřítel znovu jasný – zelená lahvička plná čiré tekutiny s opeřencem na etiketě. A také veřejnoprávní Česká televize!

Reklama za naše peníze, hřímá Řezník

Karlovarské minerální vody jsou v novém klipu vykresleny jako zlý mafián, který když zrovna nemlátí a nevydírá své konkurenty a poddané, má v nosních dírkách víc kokainu, než bývá v posledních letech sněhu v Krkonoších. A Řezník se s ním proto vypořádá tak, jak mu to jde, tedy násilím. Proč znovu tak brutální útok? Jde o připravovaný projekt Karlovarských minerálních vod a České televize – seriál Já, Matonni!

Martin Pohl říká, že jde o reklamu na minerálku za peníze televizních koncesionářů. „Mattoni si za asistence České televize prasácky zařídilo nevídanou reklamu, kterou nás teď hodlá každou sobotu nebo neděli v hlavním vysílacím čase terorizovat,“ tvrdí raper a dodává: „Seriál má rozpočet neuvěřitelnejch 100 milionů Kč. Karlovarské minerální vody jsou minoritním koproducentem. To znamená, že Mattoni zasponzorovalo nějakou směšnou částku – třeba 25 milionů – a zbytek se platí i z našich kapes, jelikož jde o veřejnoprávní televizi,“ říká Martin Pohl, který se zjevně obává, že pokud bude dál byznys takhle prorůstat do veřejnoprávního média, příště bychom se v televizi mohli místo na Nemocnici na kraji města koukat třeba na Nemocnici na kraji Kofoly.

Co na to televize?

„Kritická reflexe činnosti České televize má ve veřejném prostoru své místo. Jediné, k čemu se mohu vyjádřit, je označení chystaného seriálu za reklamní, a odmítnout je,“ sdělila Médiáři mluvčí České televize Alžběta Plívová. Podle ní je běžné ve světových veřejnoprávních televizích, že vznikají díla inspirovaná skutečnou osobností. Ohledně rozpočtu už tak sdílná nebyla. Řekla jen, že je „ve vztahu k produkční náročnosti tohoto typu projektu standardní“ a že Karlovarské minerální vody jsou minoritním koproducentem, a to formou koprodukčního vkladu zhruba ve výši jedné pětiny celkového rozpočtu“. Otázku na výši rozpočtu Mediáři ale mluvčí nezodpověděla.