Navíc nikdo na dráze nebyl schopen lidem říct, kdy jaký spoj pojede a co je příčinou kolize. Vše přitom začalo večer srážkou pendolina s »ještěrkou«.
„V Kolíně sfoukl prudký poryv větru z peronu do kolejiště manipulační vozík, do kterého narazila souprava pendolina z Prahy na Ostravu,“ uvedl Radek Joklík z Českých drah.
Další poryvy větru už ovšem způsobily obrovské problémy… Na několika místech stromy přerušily troleje a zavalily tratě.
Přesně v tu dobu, kdy se domů do Olomouce snažil dostat z Prahy i redaktor Blesku. Z Prahy měl vyjet ve 22.40. Ve skutečnosti to ale jelo až v 0.50. Do České Třebové dorazil asi v půl čtvrté a v Olomouci, ve tři čtvrtě na šest ráno!
A jak to vypadalo cestou? Pražské hlavní nádraží připomínalo humanitární katastrofu. Pod plenou všudypřítomného odéru z místních záchodků polehávali zmatení cestující, kterým nikdo nebyl schopen říci, co se děje. Na informační tabuli pouze přibývaly údaje o zpoždění, přičemž 300 minut byl průměr.
Čtěte víc: Ničivá bouře: Blesk zasáhl dva chlapce! Počasí také zabíjelo!
U peronů stál pouze jeden slovenský vlak ve směru na Košice, ten však nemohl odjet, protože slovenské vlakové četě chyběla lokomotiva, která nedorazila s vlakem z východu.
Kolem půlnoci dorazil další vlak ve směru na Slovensko, tentokrát české provenience. V 0:05 pět průvodčí sebevědomě tvrdila, že v 0:09 podle jízdního řádu vlak odjede. „Umíte číst? Vidíte, v kolik je tam psaný odjezd? To inzerované zpoždění vás nemusí zajímat,“ osočovala cestující, kteří inzerovanému odjezdu příliš nevěřili. Jak se ukázalo, oprávněně. O dvacet minut později tatáž průvodčí konstatovala, že nic neví a že už ničemu nerozumí. K případnému odjezdu vlaku se odmítla vyjádřit.
Drážní rozhlas v pravidelných intervalech cestující informoval o tom, že vlaky mají zpoždění (čehož si většina lidí všimla i bez rozhlasu) a že se dráhy omlouvají, ale nemohou za to a že zpoždění je zaviněno »poruchou na troleji«. A také že »doba zpoždění a odjezdu vlaku se může změnit«. To lidi nutilo neustále vyčkávat pod informačními tabulemi a v momentě, kdy u některého spoje něco zablikalo, chaoticky se rozběhnout na peron, z něhož se po chvíli zklamaně vraceli.
V 0:50 vyjel z hlavního nádraží první vlak směrem na východ. Rychlík do Varšavy byl veden oklikou přes Nymburk. Když po několika hodinách dorazil do České Třebové, byli vyčerpaní cestující informováni, že vlak dále nejede, aby si vystoupili a počkali na další. Košičan, pamatující slávu socialistického cestování, naštěstí jel za pár minut. Do Olomouce, kam cestoval redaktor Blesku, dojel už bez problémů.