Masivní výpadek u Vodafonu je u konce. Zákazníci byli bez služeb i čtyři hodiny
Síť Vodafone v Česku ve čtvrtek postihl výpadek služeb. Podle vyjádření na facebooku operátora se výpadek týkal hovorů, datových služeb i televize. Upozornil na to web iDnes.cz, podle kterého začaly problémy po 14. hodině. Kterých regionů a kolika zákazníků se výpadek dotkl, operátor ani několik hodin od začátku problémů neupřesnil. Někteří zákazníci Vodafonu pro Blesk Zprávy nicméně kolem čtvrteční 18. hodině uvedli, že jim služby opět fungují. To následně potvrdila i firma.
„Milí zákazníci, aktuálně se můžete setkat s výpadky hovorů, datových služeb a televize. Usilovně pracujeme na tom, abychom potíže co nejrychleji odstranili. Moc se vám omlouváme za případné komplikace, budeme vás informovat, jakmile budeme mít nové zprávy,“ uvedl Vodafone na facebooku.
„Jsme v intenzivním kontaktu s techniky, všichni na tom pracují,“ sdělila Kateřina Šantorová z tiskového oddělení firmy. Jaké jsou příčiny výpadku, neuvedla. „Podrobnosti zjišťujeme a analyzovat vše budeme zpětně,“ doplnila.
„Pokud byste potřebovali volat tísňovou linku a nemohli jste teď vytočit hovor, vyndejte z telefonu SIM kartu a volejte číslo 112. Na toto číslo se dovoláte i bez SIM karty, stačí, když jste v dosahu alespoň jedné mobilní sítě,“ dodal operátor v průběhu výpadku.
Problémy zřejmě začaly kolem 14. hodiny odpoledne. Zákazníci nemohli volat, pustit si televizi ani připojit se k internetu. Poslední dvě služby pochází od firmy UPC, kterou operátor letos přezval. Jak upozornil iDnes.cz, někteří zákazníci Vodafone tak byli odříznuti od světa.
„Na tísňové linky volejte jen v případě nouze, tedy bezprostředního ohrožení života nebo majetku. Na tísňových linkách váš problém s výpadkem sítě nevyřešíme. Navíc blokujete linky pro tísňová volání,“ uvedl mluvčí pražských hasičů Martin Kavka. „Bohužel nám lidé volají a chtějí řešit výpadek sítě. Protože jsme jediná linka, kam se dovolají. Blokuje to ale provoz tísňového volání,“ dodal v průběhu výpadku.
Vodafonu loni v Česku stoupl počet mobilních zákazníků na 3,989 milionu a počet přípojek vysokorychlostního internetu na 552 000. Operátor také koncem března spustil vlastní placenou internetovou televizi.
Může se stát chyba,to neříkám Ale na druhé steaně je Vodafon nejdražší za služby.Kdybych měl lepší signál jak vodafon určitě bych šel odněj.Bohužel.Mám zaměstnanecký program a u třeba T-mobil je za stejné peníze.