Boj o vládce Ostravy: Stavět je třeba, ale za soukromé, zaznělo v předvolební debatě Blesku

Ostrava jde nahoru. V tom se oslovení obyvatelé moravskoslezské metropole většinově shodli. Přesto jako všude jinde i Ostraváky trápí stav silnic a chodníků či nedostatek dostupných bytů. Co s tím kandidáti na primátora hodlají v příštím volebním období udělat? I o tom byla řeč v předvolební debatě Blesku.
Ostrava se vylidňuje. Jak to zastavit?
Tomáš Macura: „Všechna opatření jsou zaměřena na zvyšování kvality života ve všech oblastech od bydlení vzdělávání, kultury, volnočasových aktivit… Je jasné, že ta opatření mají nějakou dlouhodobou účinnost, nejde to z roku na rok.“
Jan Dohnal: „Lidé potřebují kvalitně ohodnocenou práci, pokud tady budeme mít obory s vysokou přidanou hodnotu s vysokým ohodnocením práce, tak budou lidé přicházet za prací. Takže potřebujeme sem dostat opravdu špičkové investory, rozvíjet chytrý průmysl v regionu.“
David Witosz: „Asi ten největší odliv je ve dvou největších obvodech - Jih a Poruba. Ale například centrum nebo právě Slezská, tam to buďto stagnovalo, nebo dokonce i rostlo decentně. Právě ty malé obvody, kde jsou rodinné domky, ty rostly.“
Lukáš Semerák: „Co se nepovedlo městu, je zareagovat na změnu poptávky mladých, a to zejména v tom vysokém školství. Samozřejmě máme velmi kvalitní vysoké technické školy, ale dnešní mladí preferují více humanitně ekonomické směry.“
Martin Juroška: „Třeba pozemky, které jsou v zóně v Hrušově, tak se prodaly a staví se tam teď megaskladiště, která přilákají do města možná tak stovky a tisíce kamionů.“
Co trápí Ostraváky? Doprava a...
Jan Dohnal: „Nepatřím k lidem, kteří by chtěli preferovat automobilovou dopravu, veřejnou dopravu nebo cyklodopravu. Myslím si, že Ostrava by měla rovnoměrně rozvíjet všechny způsoby dopravy ve městě.“
Tomáš Macura: „Když slyším stížnosti našich lidí, ne že bych je chtěl podceňovat, ale vždycky říkám, zkuste se zajet podívat do Brna, do Hradce Králové, o Praze nemluvím, jak tam vypadají dopravní zácpy.“
David Witosz: „Když si dáme vedle sebe kilometry komunikací pro automobily a vedle toho kilometry cyklostezek, tak víme, kdo tady je ta Popelka.“
Lukáš Semerák: „Třeba situace v Praze byla přesně tím, jak bych nechtěl, aby se situace v dopravě vyvíjela, kdy v podstatě v Praze dneska tak trošku probíhá souboj cyklistů a automobilistů a podle mě je to absurdní.“
Martin Juroška: „Chceme výrazně snížit ceny dlouhodobých jízdenek. My to vidíme až tak, že motivačně by to mělo být sto korun za měsíční jízdenku a 1 000 Kč za roční jízdenku.“
Proč právě vás?
Jan Dohnal: „Nabízíme konkrétní řešení rozvoje dopravní infrastruktury, další zvelebování dopravního podniku, masivní bytovou výstavbu, přitažení zajímavých investorů… Chceme z Ostravy vytvořit město, ve kterém bude každý chtít žít.“
Tomáš Macura: „Věřím, že jsme v uplynulých osmi letech prokázali, že jsme schopni město dobře řídit v časech dobrých i zlých. Ostrava se viditelně proměňuje k lepšímu, je v nejlepší ekonomické kondici v novodobé historii a jsem přesvědčený o tom, že máme co nabídnout do budoucna.“
Lukáš Semerák: „Naše nabídka je jednoduchá – čeká nás těžká doba a tou můžeme projít opravdu tím, že budeme město řídit odborně. Takže dejte nám 10 minut a my pro vás budeme 4 roky odborně pracovat.“
Martin Juroška: „Jestli chcete, aby se nestavěla zbytečná předražena koncertní hala, aby se peníze místo toho investovaly do bydlení domovů pro seniory a dalších potřebných věcí, tak volte Ostravskou levici.“
David Witosz: „Podívejte se na náš program. My jsme totiž kampaň dělali s tím, že jsme 4 roky dělali kampaň prací. Můžete se seznámit s našimi výsledky. Můžete se seznámit s našimi úspěchy.“
Další debaty Blesku
- 19. 9. Praha
- 22. 9. Superdebata lídrů
- V kolik: Vždy živě od 11:00 na Blesk.cz
doufám, že ho tam jako opozičního jinak zbytek finančního výboru koalice města hlídá..
sám naštěstí nic v demokracii neprohlasuje..