Na dvou souběžných mostech s celkově čtyřmi pruhy zbyly dva protisměrné a hned poté, co technici postavili kužely a rozmístili upozornění a značky, už se tvořily kolony. „Směrem na Havířov už to stojí,“ hlásila řidička Jana (36). Podle šoférů mohou mít kolony z Poruby až pět kilometrů!

Na mosty nesmí nákladní auta a kamiony. Objízdné trasy vedou po celém městě, náklaďáky si tak „užijí“ nejen na jihu Ostravy v Zábřehu, Vítkovicích či Hrabůvce, ale i v centru Ostravy.

Zprvu to ale několik kamioňáků netrápilo a na mosty vjeli. „Policie bude situaci monitorovat a protiprávní jednání řešit,“ uvedla policistka Soňa Štětínská.

Postaví nové mosty

Rudná funguje na většině trasy jako jižní obchvat Ostravy a také rychlostní spojka mezi Karvinskem a Opavskem. Ve Vítkovicích začne rozsáhlá oprava dvou souběžných mostů. Postupně budou zbourány a místo nich se postaví nové.

První z nich, ten ve směru na Zábřeh a dále Porubu, začne být rozebírán v pondělí 10. ledna. „Veškerý provoz osobních vozidel bude převeden obousměrným režimem pruhů 1+1 na dostatečně široký souběžný most,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.

Kamiony po celém městě

To však neplatí pro kamiony, ty budou muset jet jinudy. „První objízdná trasa vede přes silnice Rudná, Místecká, Mariánskohorská, Plzeňská a zpět na Rudnou. Alternativní objížďka vede přes silnice Rudná, Frýdecká, Bohumínská a po dálnici D1 zpět k I/11,“ dodal mluvčí ŘSD.

Oblast kolem Ostravar Arény, Městského stadionu a vítkovického nádraží tak zřejmě čeká v prvních týdnech, než si řidiči zvyknou, nefalšované peklo. Oprava obou mostů vyjde na 239 milionů korun a celkově by měla trvat dva roky.

VIDEO: Bourání mostu nad tratí a cyklostezkou v Ostravě loni v říjnu.

Video
Video se připravuje ...

Bourání mostu nad tratí a cyklostezkou Michal Charbulák

Fotogalerie
4 fotografie