Češi nejvíce nadělují partnerům a dětem

Podle průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro předního poskytovatele nebankovních půjček PROFI CREDIT slaví Vánoce 96 % obyvatel České republiky. Z toho 97 % potvrdilo, že nakupuje vánoční dárky. Nejvíce se utrácí za partnery a děti, ostatní rodinní příslušníci jsou obdarováváni méně častěji. Například tchýni a tchánovi kupuje dárek jen 45 % dotázaných, prarodiče obdarovává dokonce ještě o 10 % lidí méně.

Nejvíce dárků pod stromečkem najdou děti

Vánoce jsou, co se týče dárků, štědré zejména k dětem. Vychází to i z již zmíněného průzkumu společnosti PROFI CREDIT nabízející rychlé půjčky. Děti dostávají průměrně 3 dárky, dospělí od svých partnerů dárky 2. Více než polovina dotázaných plánuje za partnera utratit částku do 2 000 Kč. Stejnou sumu uvedlo i 41 % rodičů, jako plánovanou útratu za nákup dárků pro své ratolesti.

Nejoblíbenější je oblečení

Jak se zdá, vděčným dárkem je stále ještě oblečení. Pro své děti ho plánuje nakoupit 44 % dotázaných a jde spíše o ženy než o muže. Na druhém místě s 40 % respondentů jsou hračky, dále knihy a kosmetika, které opět pořizují spíše ženy. Muži se zaměřují na dárky tipu sportovních potřeb a elektroniky.

Top dárek pro partnera však není oblečení, ale kosmetika, za niž utratí peníze 47 % dotázaných, převážně mužů. O něco nižší procento (40 %) zaujímá v dárcích oblečení pro dospělé, které nakupují hlavně ženy. Na dalších místech jsou knihy (23 %), elektronika (20 %) a věci do domácnosti (18 %).