„Chtěl jsem udělat radost své přítelkyni,“ vzdychne si Miroslav. „Zašli jsme do obchodu Okay, protože tam prodávají kuchyně rovnou i se spotřebiči,“ vysvětluje s tím, že dohromady za rohovou linku zaplatil 51 835 Kč. K ceně ještě přidal 13 098 Kč za montáž. Potíže začaly, když »montéři« dorazili.

„Podle Okay měli přijet dva lidi a montáž měla být komplet během jednoho dne hotová s tím, že smontují skříňky a zapojí myčku, elektrickou troubu a varnou desku. V reálu to bylo tak, že dorazil jeden pán, který se divil, co vše po něm chceme, a dělal tu tři dny,“ líčí Miroslav s tím, že mu prý jeho přítelkyně ještě musela pomáhat.

„Nakonec řemeslník jen smontoval skříňky a přítelkyně musela zavolat elektrikáře, aby nám zapojil troubu a varnou desku,“ pokračuje. „Celá kuchyň je špatně a měl jsem dojem, že pán to dělal poprvé. Aby ne, sám se nám přiznal, že je vyučený zedník,“ dodává Miroslav.

Výsledek byl žalostný, chybí těsnění kolem dřezu i sklokeramické desky, baterie není uchycená (zároveň je prohozená teplá a studená voda), linka »padá« na jednu stranu, šuplík drhne a špatně se otevírá, je odštípnutá pracovní deska za varnou deskou, varná deska je nakřivo usazená, protože je špatně vyříznutý otvor v pracovní desce, skříňky k sobě nedoléhají.

Rozhodli se reklamovat

Montáž kuchyně, kterou pan Mráz objednal 4. září 2020 a následně 21. září zaplatil, probíhala koncem září. V listopadu se ji rozhodli reklamovat a 18. ledna přišlo od firmy Okay zamítavé vyjádření. „Posouzení reklamace dělala ta stejná montážní firma, která k nám poslala toho zedníka, a kvůli jeho vyjádření nám reklamaci zamítli. Z Okay nikdo nepřišel, aby se na kuchyň podíval,“ byl překvapený pan Miroslav.

„V Okay nám řekli, ať připravíme vodu a elektriku, to jsme udělali. Podle vyjádření toho montéra jsme to prý neměli přichystané. Ale to, že máme špatně uříznutou desku, by s tím stejně přece vůbec nesouviselo, ne?!“ zdůrazňuje.

Technik se ve svém vyjádření zmiňuje o špatném výběru dřezu. „Ten nám ale doporučili přímo v Okay, kde byl také zakoupený, stejně jako ostatní díly a spotřebiče,“ diví pan Miroslav. 4. února přeci jen nakonec dorazili dva technici z firmy Okay a zjistili stejné závady, které nahlásil pan Miroslav. „A od té doby jen čekáme. 15. dubna nám přišla jen zpráva, že náhradní díly byly objednány a že se nám ozve technik, který provede opravy a dokončí montáž. Neděje se nic,“ uzavírá svoje vyprávění.

Okay: Zašleme jinou montážní firmu

Za společnost Okay zaslal vyjádření marketingový ředitel Tomáš Beránek: „Zákazník s naší společností odmítá komunikovat a proces dořešení reklamace je velmi složitý,“ tvrdí Beránek, přestože pan Miroslav trvá na tom, že problém s komunikací má společnost Okay. „I tak se mu ale pokusíme vyjít vstříc a zašleme jinou montážní firmu a technika, které se pokusí reklamaci úspěšně vyřídit,“ dodává Beránek.

Ombudsman Blesku: Musí žádat dodání nových kusů

„Z popisu případu ze strany pana Miroslava nevyplývá, že by zakoupené zboží při koupi mělo jakoukoliv vadu. Hlavní problém tedy tkví v nesprávně provedené montáži,“ hodnotí příběh na začátek Ombudsman Blesku Mgr. Roman Moussawi. Pan Miroslav by tedy měl předně žádat provedení správné montáže, za kterou už předem zaplatil.

„Vzhledem k tomu, že při nesprávné montáži bylo poškozeno zakoupené zboží, tak by měl pan Miroslav žádat dodání nových kusů. Zjednodušeně napsáno by tedy mělo být v ideálním případě výsledkem reklamace dosažení stavu, který si pan Miroslav objednal, tedy nepoškozené zboží, které bude správně instalováno,“ říká Moussawi.

Pokud vznikla panu Miroslavovi jiná škoda – například nutnost zaplatit elektrikáře, přestože připojení k elektřině mělo být součástí jím zaplacené montáže, tak by mohl pan Miroslav samozřejmě požadovat nahrazení i této škody. „Určitě by také mohl zkusit požádat o nějakou formu slevy/satisfakce z důvodu komplikací a starostí, které mu byly neodbornou montáží způsobeny. Seriozní společnost by měla minimálně nějaký poukaz na jiné zboží nebo jiný benefit poskytnout, ale právní nárok na to není,“ míní dále Roman Moussawi.

Podle Ombudsmana Blesku by v dané situaci bylo také na místě, aby pan Miroslav podal podnět na Českou obchodní inspekci, aby se jeho případem zabývala. Vyřešení celé věci by to mohlo velice urychlit. „Ještě dodám, že v případném sporu u soudu by pan Miroslav musel prokázat, že montáž byla provedena skutečně neodborně. Vzhledem k tomu, že je však prohozená i teplá a studená voda, chybí těsnění apod., tak by to v daném případě nemělo být nijak těžké,“ uzavřel Moussawi.

Fotogalerie
10 fotografií

Jak vyčistit připálený hrnec, plech i pekáč? Pomůže obyčejná sůl nebo olej!

Video
Video se připravuje ...

Jak vyčistit připálený hrnec, plech i pekáč? Pomůže obyčejná sůl nebo olej!