Řada lidí se s nadcházejícím podzimem spíš snaží ulovit nějakou slevu na exotickou dovolenou, kde si léto trochu prodlouží. Vyčerpat celý svůj cestovatelský rozpočet ale může být chyba. Blíží se totiž období, kdy budou zájezdy na příští léto nejvýhodnější. A ty nejlepší nabídky mizí rok od roku rychleji.

„Nákup zájezdů ve first minute nabídkách je v posledních letech velkým trendem. Klienti chtějí mít možnost širokého výběru jak mezi jednotlivými destinacemi, tak v typech ubytování a nabízených službách,“ říká Lenka Pátek, obchodní ředitelka CK Blue Style. Tohle jsou čtyři důvody, proč být při nákupu dovolené mezi prvními:

1. Bezkonkurenční výběr

Na začátku prodejů mají cestovní kanceláře plnou paletu zájezdů na výběr. Protože se kapacity běžně nasmlouvávají několik let dopředu, bude se výběr zájezdů s blížící se sezonou jenom zmenšovat. Chcete hotel přímo na pláži, ve skvělé lokalitě, se špičkovými službami a za výhodnou cenu? Věřte tomu, že nejste sami. Podobné nabídky budou samozřejmě mizet mezi prvními. V nabídce tak nechybí kupříkladu ani nejatraktivnější hotely určené pouze pro dospělé (tzv. adults only), které se v posledních letech stávají velmi populárními.

2. Řada benefitů

Cestovní kanceláře k zájezdům first minute nabízí i celou řadu dárků. Kupříkladu nabídku parkování u letiště zdarma nebo za nižší ceny a jiné atraktivní bonusy. I jejich kapacity jsou omezené, a tak vám je později, či dokonce na poslední chvíli už těžko někdo nabídne.

3. Komfort pro rodiny

„Nejčastěji bývají first minute nabídky výhodné pro rodiny s dětmi a větší skupiny,“ říká Lenka Pátek. Především kvůli specifickým pokojům, kterých mají hotely jen omezené množství. „Sehnat na poslední chvíli pokoje typu 2+2, tedy dvě pevná lůžka a dvě přistýlky, je téměř nemožné. Rodina tak v rámci last minute musí většinou platit pokoje dva. Tedy i za děti platí plnou cenu, zatímco v rámci first minute platí dítě na přistýlce pouze cenu letenky nebo je často úplně zdarma,“ upozorňuje i Petr Šatný z CK Alexandria.

4. Slevy až 40 %

Koupit si zájezd i více než půl roku před odjezdem se vyplatí také finančně. Podle agentury Invia, která na internetu přeprodává zájezdy českých cestovek, se loni vyplatilo myslet na letošní letní dovolenou už na podzim. Nejvíce zájezdů se prodalo 31. ledna a v režimu first minute se vyprodala více než polovina všech dostupných zájezdů na uplynulou sezonu.

Po tomhle se zapráší?

Uplynulá letní sezona byla podle Asociace cestovních kanceláří ČR rekordní. Prodeje zájezdů stouply meziročně o 18 až 20 %, přičemž výrazně stoupl zájem o kvalitní 4* a 5* hotely a stravování all inclusive. Jestliže bude příští sezona podobná té letošní, budou se nejvíce prodávat letecké zájezdy do Řecka, Bulharska, Turecka, Egypta nebo Španělska. A právě v těchto zemích by tak výhodné nabídky first minute mohly mizet mezi prvními. Co se termínů týče, nejvytíženější bylo prvních 14 dní v červenci.

Takhle stoupala cena

1. vlna od 1. listopadu do 31. ledna – sleva až 40 %

2. vlna od 1. února do 28. února – sleva až 30 %

3. vlna od 1. března do 31. března – sleva až 25 %

Zdroj: Invia

Fotogalerie
15 fotografií