Pro páry mají být hlavním magnetem historické lokality s nádechem romantiky.
Stěžejní část kampaně odvysílá specializovaný televizní kanál Wedding TV. Po 12 měsíců zde budou k vidění čtyřikrát denně půlminutové spoty o České republice. Klipy doplní padesátiminutový pořad o nejlepších místech, kde si v českých zemích lze říci "Ano". Pořad bude mít během roku 32 repríz. Součástí kampaně je i reality show, jejíž vítězové budou mít líbánky v ČR zdarma.
Podle Jana Mlčáka z britského zastoupení CzechTourismu má svatební turistika z Británie velký potenciál. Ostrované ročně uspořádají téměř 340.000 svateb, za které utratí 5,4 miliardy liber. Čtvrtina svateb se přitom koná v zahraničí, především v Karibiku, Spojených státech, Francii a Itálii. V České republice uzavírají čistě britské páry dle odhadů 50 sňatků ročně.
"Máme za to, že Česká republika nabízí stejně romantické prostředí a stejně kvalitní služby jako naši evropští konkurenti, ovšem za mnohem příznivější ceny," řekl Mlčák. Dvojnásob to prý platí v době ekonomické krize. Mlčákova slova potvrzuje irský pár, který v tuzemsku svatbu slavil a který v reklamě na "českou svatbu" vystupuje.
Česká republika se stala počátkem století cílem mladých britských mužů, kteří zde pořádali divoká loučení se svobodu, takzvané stag parties. Lákadly byly především levné letenky a laciný alkohol. Tato doba již pominula, zmínění turisté se přesunuli do Pobaltí. Přesto má však ČR podle Mlčáka "poničenou pověst", neboť "slušní Britové se sem styděli přijet". Svatební kampaň je má přesvědčit, že české země nabízejí především bohatou historii a romantická zákoutí.
Asi 80 procent diváků Wedding TV tvoří ženy mezi 16 a 45 lety.
Česko chce být svatebním rájem pro Brity
Další články naZpět
na
Státní agentura pro podporu cestovního ruchu CzechTourism začala lákat britské a irské snoubence na svatby do České republiky.