Za podobnou zkušenost si ale můžete nechat zaplatit – máte na to nárok podle nařízení Evropského parlamentu a Rady. Co v něm najdete? Za zpoždění či zrušení letu nese odpovědnost vždy letecká společnost nikoliv cestovka.

Celé znění nařízení Evropské unie si můžete přečíst zde.

Letecká společnost vám musí poskytnout následující pomoc při zpoždění:

  • o dvě a více hodin při letu do 1500 kilometrů
  • o tři a více v případě všech letů v EU delších než 1500 km a všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km
  • čtyři a více hodin u všech ostatních letů.
  • Při těchto zpožděních máte nárok na stravu a občerstvení a musí vám být nabídnuty zdarma dva telefonnáty nebo podání dvou zpráv telexem, faxem nebo mailem.

  • Jestliže zpoždění trvá více než 5 hodin, máte navíc právo odstoupit od letu a proplacení pořizovací ceby letenky (do sedmi dnů) nebo její části.
  • V případě, že je zpoždění minimálně o den musí zajistit navíc ubytování v hotelu a přepravu mezi letištěm a místem ubytování.
  • Let byl zrušen!

    Pokud byl let zrušen pro závadu letadla máte nárok na všechno jako při zpoždění, a navíc na přesměrování letu (jinou trasou či leteckou společností) za srovnatelných podmínek.

    Navíc dostanete:

  • 250 eur u letů o délce nejvýše 1500 km
  • 400 eur u letů v EU delších než 1500 km a ostatních o délce od 1500 do 3500 km
  • 600 eur u ostatních letů
  • Vaše právo zaniká, jestliže ke zrušení letu došlo při nehodě, kterou letecká společnost nemohla ovlivnit – jako tomu je například při zmíněné srážce s ptákem.