Za podobnou zkušenost si ale můžete nechat zaplatit – máte na to nárok podle nařízení Evropského parlamentu a Rady. Co v něm najdete? Za zpoždění či zrušení letu nese odpovědnost vždy letecká společnost nikoliv cestovka.
Celé znění nařízení Evropské unie si můžete přečíst zde.
Letecká společnost vám musí poskytnout následující pomoc při zpoždění:
Při těchto zpožděních máte nárok na stravu a občerstvení a musí vám být nabídnuty zdarma dva telefonnáty nebo podání dvou zpráv telexem, faxem nebo mailem.
Let byl zrušen!
Pokud byl let zrušen pro závadu letadla máte nárok na všechno jako při zpoždění, a navíc na přesměrování letu (jinou trasou či leteckou společností) za srovnatelných podmínek.
Navíc dostanete:
Vaše právo zaniká, jestliže ke zrušení letu došlo při nehodě, kterou letecká společnost nemohla ovlivnit – jako tomu je například při zmíněné srážce s ptákem.