Cestovní kanceláře si, aby dosáhly co nejpříznivějších cen, pro své klienty najímají charterové lety i nízkonákladové dopravce. V létě je nad Evropou ve vzduchu opravdu husto a tak nejsou výjimkou zpožděné a dokonce i zrušené lety. Dovolenkáři, natěšení na chvíle relaxu, často jen pokrčí rameny v domnění, že když chtějí ušetřit, musí se spokojit s tím, jak to je. A často vůbec netuší, že i oni mají nárok na kompenzaci za potíže, které jim vznikly.

Také nízkonákladové společnosti musí platit náhrady

Strávili jste dlouhé hodiny na letišti kvůli stávce nebo zpoždění? Možná nevíte, že máte nárok na náhradu až 15 000 korun
Autor: Istock Photo

 „Ano, je tomu tak. Nařízení Evropské unie o kompenzacích cestujícím v letecké dopravě nerozlišuje, zda letíte první třídou nebo s nízkonákladovou společností,“ potvrzuje Ivo Brokeš, ředitel společnosti Náhrady.cz. Jak dodává, žádat o náhradu můžete v případě, že se váš let zpozdí o tři a více hodin.
Nezkušený pasažér, který o této možnosti sice ví, ji ale stejně dost často nevyužije. V problematice kompenzací se neumí orientovat, většinou ho také odradí často až absurdní výmluvy dopravců. Jak tedy poznat, zda máte na náhradu za zpožděný nebo zrušený let nárok?
Bez toho, aniž byste hnuli prstem, to přece jen nepůjde. Budete muset vzít myš, tím prstem stiskem tlačítka kliknout na internetové stránky Náhrady.cz. Tady najdete jednoduchý formulář, který vyplníte a pak? Pak už se nemusíte o nic starat, všechno za vás zjistí a vyřeší odborníci na leteckou dopravu z Náhrady.cz. Ti vám téměř obratem sdělí, zda na kompenzaci nárok máte, a pokud ano, začnou jednat. Protože nejde o malé peníze – dostat můžete jako náhradu až 15 000 korun, to hnutí prstem za to určitě stojí…