A oba stroje bylo nutné rozebrat do šroubku. A Blesk celkovou resuscitaci kol pečlivě sledoval!

Teprve v cykloservisu se ukázalo, že ani zdoláním tak náročné cesty maraton nekončí. Pokud se čtenáři vydají po stopách reportérů Blesku do Paříže, měli by počítat s tím, že se jejich kola v lepším případě po dojezdu nevyhnou náročné generálce.

Fotogalerie
4 fotografie

A čím vším prošla v servisu kola Vaška a Lucky? Jak po prohlídce dopadla?
Základní konstrukční části (rám, odpružená vidlice, přesmykač, přehazovačka a brzdy, se s nástrahami cesty vypořádaly bez problémů.

Ale mnohem hůř dopadly extrémně zatěžované pláště, ráfky, řetězy, brzdová lanka a destičky. A tak s generálkou kol měli zkušení mechanici Honza a Filip plné ruce práce. Na každém z kol si "mákli" více než tři hodiny.

"To, co tyhle stroje vydržely, je skoro zázrak. Přesto jsou to běžné sériové kusy, odešly vlastně jen díly, které by odpadly i na mnohem dražších kolech," řekl Blesku mechanik Honza.

Co museli v servisu opravit?

  1. nosič - stržený šroub (výměna)
  2. přehazovačka (šaltr) - silně zanesená nečistotami, funkční (seřízení, vyčištění a promazání)
  3. pravá klika (s trojicí ozubených talířů a pedálem s klipsnou) - lehce zdeformovaný pedál (vyrovnání, dotažení)
  4. řetěz - opotřebený, vytahaný (výměna)
  5. přední rychloupínák - bez závad
  6. rám se sedlovkou - odřený rám po pádu (vytmelení, zabarvení)
  7. přesmykač (smyk) - lehce pokřivený po kolizi, znečištěný (vyrovnání, vyčištění, seřízení a promazání)
  8. devítikolečko - větší kolečka jdou hůře řadit - v mezeře mezi nimi byl namotán provázek, silné znečištění (odstranění provázku, vyčištění a promazání)
  9. brzdy - uvolněné bowdeny k brzdám, výrazně sjeté destičky (seřízení, výměna destiček)
  10. hlavové složení - bez závad
  11. levá klika (s pedálem a klipsnou) - lehce uvolněné středové složení (dotažení)
  12. přední odpružená vidlice - bez závad
  13. řídítka - odřená místa po pádech a manipulacích s kolem (zabarvení odřenin)
  14. brzdové lanko a lanko s čidlem k cyklocomputeru, cyklocomputer - uvolněný brzdový bowden, vybitá baterie v compu (dotažení lanka, výměna baterky)
  15. zadní rychloupínák - bez závad
  16. pláště - totálně sjetý vzorek na zadním plášti, výrazně i na předním (výměna plášťů)
  17. duše - přední bez závad, zadní uchází (výměna zadního pláště)
  18. přední ráfek - lehce "hází" (vycentrování)
  19. zadní ráfek - jeden drát vypadlý, dalších 6 uvolněných nebo prasklých, ráfek "šmajdá" (kompletní výměna drátů a vycentrování)