Mluvčí Vodafone Ondřej Luštinec dnes ČTK sdělil, že firmu situace ohledně celkového vyznění spotu a kolem toho vyvolané negativní emoce velmi mrzí. „Z naší strany tím rozhodně nebyl sledován nějaký nepoctivý záměr či snaha dehonestovat výstavu nebo konkrétní umělecké dílo, potažmo moderní umění jako celek,“ uvedl.

V půlminutovém spotu si dívka prohlíží umělecké dílo a pohlíží na něj s trochu nechápavým pohledem. Záhy ji na mobilní telefon přijde informace o tom, že právě vyšel nový díl populárního seriálu a dívka ho s pobavením začne sledovat. Ve videu se pak objeví text: Sleduj svoje oblíbený show, ať jsi kdekoli.

Společnost Vodafone si podle svého mluvčího není vědoma toho, že by jakýmkoliv způsobem poškodila dobré jméno či pověst NGP v Praze nebo jí způsobila jakoukoliv újmu. „Ve spotu nikde nefiguruje logo ani název NGP, ani se o ní žádným způsobem nezmiňujeme. Zachycená část výstavy má sloužit pouze jako kulisa pro náš spot a pro diváka je zcela generická. Ano, některá díla byla ve spotu krátce zachycena, ale NGP jako taková v něm nebyla nijak identifikována a spot s ní nelze jakkoliv spojovat,“ uvedl mluvčí.

Galerie ale takové tvrzení odmítá s tím, že prostory Veletržního paláce jsou nezaměnitelné a na umělecká díla je ve spotu přímý záběr. Spot podle ní navíc galerii poškozuje i v očích dalších lidí, kteří se mohou domnívat, že „NGP takovou reklamu, která vyznívá výsměšně vůči současnému umění, umožnila natočit“.

„Dodržování zákona a vzájemný respekt“

Národní galerie Praha se podle Vlčkové snaží dostát svého úkolu chránit vystavená díla a jejich autory. Požadavek instituce směřuje k dodržování zákona, elementární komunikaci a vzájemnému respektu, uvedla. Společnost Vodafone podle galerie v uzavřených prostorách NGP na výstavě Květinová unie v Malé dvoraně Veletržního paláce natočila reklamní spot bez vědomí galerie a souhlasu autorek díla Johany Pošové a Barbory Fastrové.

„Společnost Vodafone Czech Republic a. s. tak v právních i etických aspektech zásadním způsobem poškodila NGP i autorky. Její komerční aktivita totiž, jak dokládají ohlasy na sociálních sítích i mediální rešerše, vyzněla jako výsměch současnému umění a zpochybnila roli NGP jako instituce, která spravuje a rozvíjí kulturní dědictví,“ uvedla mluvčí v tiskové zprávě.

Fotogalerie
7 fotografií