Vybraná společnost pro město vypracuje veškerou projektovou dokumentaci nutnou pro vydání potřebných povolení a rovněž dokumentaci pro výběr zhotovitele stavby a zajistí autorský dozor včetně souvisejících zaměření, průzkumů a studií.

„Nyní se začne pracovat na zhotovení projektové dokumentace. Bude nutné připravit dokumentaci EIA, jíž předpokládáme hotovou za 18 měsíců. Pak začne zpracování dokumentace pro společné povolení, což by mělo být hotové za zhruba 33 měsíců. Poté může proběhnout soutěž na výběr stavebníka, aby mohla být zahájena stavba,” vysvětlil náměstek novinářům. Podle něho by v ideálním případě mohlo dojít k realizaci ještě v tomto desetiletí.

Lepší průjezdnost i více zeleně

Cílem stavby je zlepšit průjezdnosti po takzvaném průmyslovém polookruhu, který se skládá z Kbelské a Průmyslové ulice a propojuje Letňany na severovýchodě se Štěrboholy na jihovýchodě metropole. Denně po něm projedou desítky tisíc aut a plní funkci nedokončeného vnitřního i vnějšího okruhu.

Nový tunel, jenž má měřit přes půl kilometru, má především zkvalitnit dopravu na hranicích Prahy 9 a Prahy 14, a to zejména v dopravně přetížených komunikacích. Jak Kolbenova, tak i Kbelská a Průmyslová, patří k stěžejním tepnám co se dopravní obslužnosti východu města týče.

„Auta díky tunelu budou mít plynulý průjezd z ulice Kbelská ulicí Průmyslovou,“ sdělil Scheinherr. Plynulejší dopravě by měly napomoci také dva nové podchody, které budou veřejnosti zpřístupněny už letos zjara. „V návaznosti na to by mělo dojít o zkapacitnění křižovatky o jeden jízdní pruh,“ míní. ""

Tím, že komunikace bude vedena pod zemí, dojde k úbytku hluku. Nadbytečnými se proto podle Scheinherra stanou protihlukové stěny, které nahradí dvě řady stromořadí. Počítá se také s novými rekreačními plochami, cestami pro pěší a cyklisty.

Původní plány

Město v minulosti zvažovalo, že polookruh v Malešicích rozšíří o dva pruhy, od toho však ustoupilo. Dopravní komplikace podle představitelů města nezpůsobuje nízká kapacita silnice, ale nedostatečná průjezdnost křižovatek. Město si proto nechalo udělat studii úprav na polookruhu, která kromě tunelu navrhuje i další úpravy. Průjezdnost křižovatek má zlepšit například vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů. Paralelně se silnicemi pro auta vzniknou v Průmyslové ulici cyklostezky, které budou odděleny od aut. V místech, kudy povedou, bude vysázena zeleň a stromy.

Video
Video se připravuje ...

Prostor X: Rozhovor s Adamem Scheinherrem Videohub

Fotogalerie
7 fotografií