První část celkové rekonstrukce spočívala zejména v opravě pilířů, zahrnovala proto i práce z pontonů u těch částí konstrukce, které stojí ve Vltavě. Podle dřívějších informací dělníci zásadnější problémy se stavem pilířů neobjevili.

Omezení provozu

Větší komplikace pro dopravu začnou až s opravou vrchní části mostu, i když město počítá s tím, že po celou dobu bude průjezdný alespoň ve dvou ze čtyř pruhů v obou směrech. S ohledem na provedenou diagnostiku, která odhalila špatný stav stavby, počítají opravy s výměnou mostního svršku na všech mostech, ze kterých se konstrukce skládá, včetně nájezdových ramp ze Strakonické a Barrandovské.

Další opravy mají začít na jaře příštího roku a trvat do roku 2026. Toto období podle Hofmana zahrnuje rezervu jednoho roku, na který se práce mohou přerušit v souvislosti s plánovanou stavbou Dvoreckého mostu. „Zadavatel předpokládá pravděpodobně přerušení stavebních prací po dokončení 2. etapy v roce 2023,“ uvedl mluvčí.

TSK nyní hledá firmu, která stavbu provede. „Uvědomujeme si, jaký dopad na řidiče může mít rekonstrukce Barrandovského mostu. Podle toho jsme taky nastavili hodnotící kritéria veřejné zakázky. Ze 40 procent bude hrát váhu cena, dalších 40 procent bude doba dopravních omezení a zbylých 20 procent budou zkušenosti uchazeče,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé, město zprovoznilo na původním místě lávku novou. Delší dobu se chystá oprava Libeňského mostu a ve špatném stavu je také Palackého most. Kromě toho magistrát plánuje stavbu Dvoreckého mostu mezi Podolím a Prahou 5, která by měla začít začátkem příštího roku. Mluví se také o novém Rohanském mostu, který by mohl propojit Karlín a Holešovice, o jeho stavbě však zatím rozhodnuto nebylo.

Fotogalerie
31 fotografií