Poslední etapa stavebních prací na Barrandovském mostě vypukne v pondělí 11. března. S ní bude spojena také řada dopravních omezení. Nejvíce by do dopravy měla zasáhnout uzavírka strakonické rampy Barrandovského mostu. Podle ředitele Úseku dopravního inženýrství Technické správy komunikací hl. m. Prahy lze proto očekávat i podobné chování dopravy. Dojde ale také k uzavření severního mostu, což by podle něj mohlo působit ve špičce komplikace na sjezdu z Jižní spojky a ulice Modřanská. V rámci čtvrté etapy pak budou změny jen minimální.

„Ze směru od jižní spojky je velice důležité předem vědět, jaký cíl dopravy sleduji. Pro cíle v rámci městského okruhu a Smíchova je doporučeno pužívat zejména levý jízdní pruh, který je převeden do protisměru. Pro cíle se směrem na Plzeň a Strakonice, doporučujeme držet se v pravém pruhu. Pokud na to někdo zapomene, nebo se dostane do špatného pruhu, je možné využít vratnou rampu na Lihovaru,“ vzkázal řidičům ředitel Úseku dopravního inženýrství TSK Martin Peterka.

Technická správa komunikací hl. m. Prahy s předstihem připravuje veškeré objízdné trasy, týká se to různých výmolů a podobných závad. Podle jejího náměstka je v současnosti 70% těchto závad opraveno. V průběhu víkendu pak dojde také k instalaci dodatečného dopravního značení. Práce na opravách Barrandovského mostu y měly trvat do 31. srpna.

„Podařilo se nám poučit z těch prvních dvou etap. Nenaplnily se apokalyptické vize, přípravy byly realizovány dobře a doprava se nezhroutila. Věřím, že sloučením dvou etap do jedné přispějeme ke komfortu dopravy a benefitem je, že příští rok už Barrandovský most už opravovaný nebude,“ řekl novinářům předseda výboru pro dopravu Martin Sedeke.

V případě že by došlo na Barrandovském mostě k významnějším komplikacím, budou pro řidiče připraveny tři odtahové vozy, které v případě nouze porouchané vozy zdarma odtáhnou na nejbližší odstavné parkoviště. Pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib řidičům vzkazuje, aby zvážili každou cestu, která vede tímto místem, případně aby se pokud to lze, snažili vyhnout dopravním špičkám. Podle jeho slov bude posílena městská hromadná doprava. Veškeré aktuální informace mohou řidiči vyhledat na www.barrandak.cz.

Rekonstrukce Barrandovského mostu začala před třemi roky, kdy TSK opravovala spodní část a pilíře. Práce na jižní části mostu ve směru ze Smíchova do Braníku se pak uskutečnily loni a předloni. Opravy TSK původně naplánovala ještě na příští rok, nakonec ale všechny práce stihne udělat letos. V příštím roce podle Richtera budou silničáři dělat pouze sanační práce, které neomezí provoz.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Česku. Rekonstrukce stavby za 594,5 milionu korun je rozložená do několika let, vždy trvá jen část roku.

Fotogalerie
66 fotografií