Nové Holešovice založil DPP v roce 2021 spolu s firmou Karlín Group, následně se zapojila i CPI Property Group, která v okolí také vlastní pozemky. Město, respektive DPP měl společnému podniku prodat parcely a v budoucnu se podílet na zisku z developmentu. Proces se zastavil loni v lednu poté, co náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) nejprve prodej podpořil na dozorčí radě DPP, ale následně na radě města změnil názor s tím, že má o společném podniku pochybnosti.
Poté situace zamrzla na mrtvém bodě a koaliční strany se nebyly schopny shodnout na dalším postupu. Vytvořily proto pracovní skupinu, která měla navrhnout úpravy dohody, a zastupitelé na konci letošního února uložili primátorovi Bohuslavu Svobodovi (ODS) a jeho náměstkovi Petru Hlaváčkovi (STAN), aby do konce března předložili městským radní návrh dalšího postupu.
Libeňský most nahradí replika. Mezi Karlínem a Holešovicemi je v plánu další, ale... Praha 7 na něm nechce …

To se stalo až 19. května, radním předložený návrh obsahoval čtyři varianty. První byla, aby do společného podniku vstoupil i magistrát, druhá pak, aby s ním uzavřel smlouvu. Třetí varianta počítala s původně zamýšleným postupem s úpravami, které vycházejí z doporučení magistrátní pracovní skupiny. Poslední varianta pak navrhovala zánik společnosti Nové Holešovice a vytvoření nového modelu rozvoje stanice se zapojením i dalších zainteresovaných subjektů. To chtěli Piráti, uspěla však varianta prodeje pozemků, kterou podpořili radní za Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) a STAN.
Déle než rok trvající zastavení projektu dlouhodobě kritizuje zastupitelská opozice. „Praha je v bodě, kde jsme byli před 15 měsíci. Po roce a čtvrt absurdního blokování a laciného politického divadla ze strany Pirátů se pražská koalice vzmohla jen na kosmetické úpravy projektu,“ uvedl v pondělí předseda Prahy Sobě a bývalý pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.
Podobně se vyjádřil i předseda zastupitelského kontrolního výboru a šéf pražského ANO Ondřej Prokop. „Nečinnost může Prahu stát nejen velké peníze, ale hrozí i arbitráž. Co je však ještě horší – pan Hřib nikdy nenavrhl žádné alternativní řešení, a přitom je stanice dál ve zcela zbídačeném stavu,“ uvedl. Dodal, že spolupráce se soukromým sektorem podle něj může být cestou i pro další zanedbané stanice metra, například na Roztylech.