Historický most přes Vltavu chtělo město původně zrekonstruovat, ukázalo se však, že je v horším stavu, než se předpokládalo. Vznikne tak v zásadě replika konstrukce na původních pilířích. Kvůli tomu je podle Hřiba nutné požádat o nové stavební povolení. Mezitím město, respektive jeho firma Technická správa komunikací (TSK), na základě dřívějšího projektu a tendru uskutečňuje ty práce, které odpovídají původnímu záměru.
Je to například demolice a výstavba nového inundačního mostu, který slouží jako ochrana cesty před povodní. Dělníci ho zbourali loni a město by podle náměstka mělo v blízké době získat povolení pro stavbu jeho náhrady. Následovat budou i další práce na částech mostu, které jsou na břehu.
Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty, byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928 a nikdy nebyl opravován. Vedení Prahy za primátorky Adriany Krnáčové (ANO) v letech 2014 až 2018 počítalo se zbouráním mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, jeho nástupci ale v minulém volebním období rozhodli o opravě.
Magistrát plánuje i rekonstrukci dalších mostů, které jsou ve špatném stavu. Těch je poměrně dost, protože Praha má podle náměstka vinou nečinnosti politických reprezentací v posledních dekádách infrastrukturní dluh na opravách 33 miliard korun. „Jeden z mostů, který čeká významná rekonstrukce, je ten Hlávkův, ale nelze ji spustit, dokud nebude opraven Libeňský most,“ řekl Hřib. Město v posledních letech opravilo nejvytíženější Barrandovský most, práce skončily na konci loňského roku.
Nový most: Jenom pro MHD, zní z Prahy 7
Kromě toho magistrát dokončuje stavbu Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a Prahou 5, který by podle náměstka měl být zprovozněn za rok. Bude určen pro MHD, pěší a cyklisty. V plánu je také stavba Rohanského mostu, který propojí Holešovice a Karlín. K tomu vznikla studie možných variant jeho polohy. Jednu z nich vytvořil architekt Patrik Kotas pro skupinu místních obyvatel, kterým se záměr mostu nelíbí. Jeho verzi však studie víceméně odmítla.
Podle Hřiba se nyní řeší především to, jestli po Rohanském mostě budou jezdit i auta, nebo jenom MHD. S ohledem na budoucí bytovou výstavbu na holešovické straně se náměstek kloní spíše k variantě s auty. To však podle něj nechce Praha 7. V každém případě je však podle Hřiba příprava mostu na začátku a město bude muset mimo jiné schválit změnu územního plánu, která upravenou polohu mostu umožní.