Starosta Prahy 8 Ondřej Gros žije na území městské části celý život. Narodil se na Bulovce a vyrůstal na Palmovce. V zastupitelstvu městské části funguje od roku 1998, roku 2007 začal pracovat jako předseda bytové komise. O tři roky později ODS obhájila pozici na radnici a Ondřej Gros začal vykonávat funkci místostarosty. V minulém volebním období působil v opozici a loni na podzim usedl do starostovského křesla na Libeňském zámku.

Více než plánování nových investic a rozvoj městské části nový šéf radnice Prahy 8, který má v gesci finance a životní prostředí, vyzdvihuje povinnost radnice zajišťovat lidem základní potřeby. „Chceme dosáhnout toho, aby se v ulicích Prahy 8 začalo opravdu dobře uklízet. V současnosti jde o odklízení sněhu, systém se musí udělat i v údržbě městské zeleně. Každý region Prahy 8 by měl mít vlastní zahradnickou firmu, která se o lokalitu postará. S tím souvisí náš odbor životního prostředí. Naši zaměstnanci musejí chodit do terénu a kontrolovat tyto firmy,“ řekl k tématu Ondřej Gros.

Přestože radnice na tom podle slov starosty není finančně zcela růžově, je úklid jedinou oblastí, kde se nebudou peníze škrtat. „Radnice jako základní službu musí lidem poskytnout pořádek, aby se tady obyvatelé dobře cítili. Pak se teprve můžeme bavit o větších investicích, ale toto je základ,“ dodal k tématu šéf Prahy 8.

„Rekonstrukce Zenklovy se nepovedla“

Na otázku dokončené rozsáhlé rekonstrukce Zenklovy ulice v Libni Ondřej Gros uvedl, že se dle jeho názoru vůbec nepovedla. „Na některých místech vznikají problematické situace každý den, sám tudy dvakrát denně projíždím. Jsou zde úseky, kde auta najíždějí na tramvajové koleje a zpátky na silnici. Cyklopruh, který vede nahoru, je téměř nevyužívaný. Budování pruhů pro jízdní kola je bohužel trendem dnešní doby. Další problém je, že rekonstrukce trvala příliš dlouho a měla špatný dopad na místní podnikatele,“ sdělil starosta.

Tramvaje do Bohnic ne, zahloubení Holešoviček ano

V rámci rozšiřování pražské dopravní infrastruktury se začalo uvažovat o vzniku tramvajové trati z Kobylis do Bohnic. Radnice Prahy 8 však tento projekt v současnosti nepodporuje. „V tomto je současná koalice absolutně proti. Je to čistě z toho důvodu, že v Bohnicích to místní nechtějí. Nebráníme se propojení na Prahu 6, podporujeme tramvaj do Zdib, ale tuto variantu jako Praha 8 rozhodně z respektu přání obyvatel Bohnic nechceme,“ uvedl Ondřej Gros.

Naopak podporu radnice má dlouho diskutované zahloubení Holešoviček, které dlouhodobě sužuje obří dopravní zátěž z aut, která do Prahy přijíždějí ze severních Čech a ulici V Holešovičkách využívají jako vstupní komunikaci.

„Pokud se do toho magistrát skutečně pustí, bude to velká dopravní komplikace a finanční zátěž, ale tato komunikace si to zaslouží. Rezidentům zahloubení pro tranzitní dopravu pomůže a na povrchu by mohla vzniknout normální ulice,“ popsal svůj názor starosta osmé městské části.

Ládví a mosty

Vzhledem k již zmiňovanému napjatému stavu financí na úřadu Prahy 8 došlo k pozastavení projektu revitalizace Ládví. V tomto ohledu se v současnosti hledá levnější varianta a nelze tak v současnosti předjímat, kdy k samotným změnám dojde.

„Příští týden máme první jednání s projektantem, se kterým budeme zjišťovat, jak se dostat finančně radikálně níž. Je otázka, jaké budou použité materiály a jaká bude etapizace projektu. Plochou bude revitalizované území stejné, ale musíme se dostat na nižší částku. Měla by to i přesto být největší investice v nadcházejících letech,“ uvedl starosta.

V rámci dlouhodobě havarijního stavu Libeňského mostu se Ondřej Gros nepřiklání ani k variantě rekonstrukce, ani k cestě demolice a vzniku nového mostu. „Myslím si, že by měla zvítězit varianta, která bude rychlejší, pokud možno levnější a která zajistí, že most bude funkční. Libeňský most pro automobilovou dopravu není nijak zvlášť významný, ale pokud se bude něco dít například s Hlávkovým mostem, může převzít část zátěže,“ sdělil starosta Prahy 8.

Jeho městská část zároveň podporuje vznik nového Rohanského mostu mezi Holešovicemi a Karlínem. Podle šéfa městské části je však ještě zásadní rozhodnout, kde přesně bude stát. „Most navíc rozhodně schvalujeme, pokud na něj bude zavedena tramvajové doprava. Budeme samozřejmě prosazovat variantu, která bude z hlediska Prahy 8 nejlepší,“ dodal v rozhovoru pro Blesk.cz Ondřej Gros.

Fotogalerie
24 fotografií