Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Češi pijí pivo už spíš doma. Pivovary je do hospod vábí na sport

Autor: sou - 
22. března 2016
11:35

Zatímco v roce 2009 se většina piv vypila v restauracích, barech a hospodách, momentálně 6 z 10 „padne“ doma u televize nebo při letním grilování. Podle Hospodářských novin je to problém hlavně kvůli marži. Na točeném pivě zpravidla dosahuje 50 procent. U lahve koupené v obchodě jde o 10 až 20 procent. Pivovary v podpoře hospodské kultury tak chtějí hospodským pomoci například s evidencí tržeb nebo slevou na sport O2 TV. 

„Hospody se díky pivovarům dnes navíc poměrně snadno dostanou ke všem možným technologiím pro čepování, včetně třeba pivních tanků. Samozřejmostí je bezplatný technický servis, školení personálu. Na oplátku jsou ale odhodláni dát vám své logo všude, kam se jen dá,“ uvedl pro Hospodářské noviny spolumajitel pivnic Lokál Lukáš Svoboda.

Navíc teď, kdy hospodští čelí řadě opatření, jako je například zákaz kouření, elektronická evidence tržeb nebo vyšší zdanění hazardu, které jim jejich podnikání mají ztížit, se pivovary pouštějí do nevídaných forem jejich podpory.

Například Plzeňský prazdroj se snaží společně s hospodskými vymýšlet, vyrábět a dodávat speciální várky piv, které v obchodě lidé nekoupí, nebo restauracím nabízí spolupráci na přípravě kartiček s menu.

Tisícům provozovnám, které čepují jejich pivo, nabídne i řešení celého systému EET a příslušný software od americké společnosti NCR, který hodlá využívat i ve svých značkových provozovnách. Díky množstevní slevě jim tak bude vyjednat výhodnější podmínky plateb za tento systém, na kterém ve výsledku budou moci ušetřit až tisíce měsíčně. 

Během sportovního utkání se vypije zhruba tisíc piv

Staropramen zase sází na sport. Podnikům nabízí spolu s O2 výhodnější nájem příjmu televize O2 TV. Pivovar jim zadotuje set-top-box a hospody pak budou moci vysílat atraktivní zápasy domácí ligy, Premier League či Ligy mistrů nebo velkých tenisových turnajů.

Projekt Sportovní kino využívá už tisícovka hospod. „Během jednoho sportovního utkání se vytočí zhruba 150 tisíc piv, což je zhruba o desetinu více, než by bylo běžné,“ vysvětluje vedoucí tohoto projektu u Staropramenu Martin Novák.

Manažeři jedničky domácího trhu Prazdroje ale přiznávají, že není reálné, aby podíl vypitého piva v hospodách rostl. Jde jim alespoň o zachování současného stavu. Podobně to vidí i Staropramen.

„Změnil se životní styl lidí. Před pěti lety pak odchod z hospod urychlily ještě dopady ekonomické krize,“ upřesňuje mluvčí Pavel Barvík. Stejně je trh prodeje v restauracích a v obchodech rozložený téměř v celé Evropě.

djaba ( 23. března 2016 20:44 )

Zejména v létě na sobotu koupíme pár 1,5 l petek Gambáčů .Proženeme maso grilem a proložíme pivo Balantýnkou . Vím že mám pivo v čisté sklenici a kdejaká svoloč mi netyká .Do hospody to mám daleko a jsem líný tam jít .Už několik let jsem v hospodě nebyl a např. na 1. Máje točený z kelímku nepiji od nějakého upoceného tlamajzníka.

moiaza ( 22. března 2016 18:38 )

 Prohlásil jsem,že pokud zdraží pivo nad 8 kč, přestávám pivo pít. Dopadlo to tak, že ročně vypiji v průměru 2 čepované piva a to pouze při turistice, pokud je venkovní obsluha. Lahváče kupuji pouze v létě a stačí mi 5-10 ks na celé léto. Což dělá max 12 piv ročně. To jedno pivo měsíčně mě finančně nezruinuje. Do hospody nechodím od r. 1989. Žiji a nic mi nechybí.

dietr ( 22. března 2016 18:12 )

konečně se z nás stává kulturní národ, a ne národ hospodských povalečů

Zobrazit celou diskusi