Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Při rallye v Česku letos zemřelo 7 lidí: Přesto se bude jezdit dál, s přísnými změnami!

Autor: shp - 
13. prosince 2012
13:10

Bezpečnost na rallye konečně přitvrdí! Auta budou pomalejší, jezdci zkušenější, v obcích budou rozmístěny retardéry a organizátoři budou vybaveni píšťalkami pro včasné varování. Autoklub ČR přijal kvůli tragickému letošnímu roku na závodech rallye nová opatření.

Ta začnou platit od příštího roku. Jde o reakci na zvýšenou vlnu nevole k rallye závodům. Při těch zemřelo letos sedm lidí. Nejtragičtější byla listopadová nehoda při RallyShow Uherský Brod. Zemřely při ní mladé dívky Karolína (†18), Natálka (†20), Klárka (†7) a Beatka (†18). Letos byly už všechny závody zrušeny.

Pořadatelé s píšťalkami

Pořadatelé budou na závodech od příštího roku více vidět a hlavně slyšet. Vybaveni budou píšťalkami pro varování. Jednotliví pořadatelé od sebe budou muset být vzdáleni tak, že na sebe budou vidět. Píšťalkami pak budou upozorňovat na případné nebezpečí. Jednotně budou také označeny divácká místa a zakázané prostory.

Retardéry zabezpečí obce

Autoklub ČR navrhl, aby se závody rallye nekonaly v obcích a obydlených místech. Tento návrh se bude ještě projednávat. Zatím budou v obcích rozmístěny retardéry, které vjezd závodních vozů do nich zpomalí. „Stoprocentně jich bude více než letos,“ řekl deníku Sport předseda svazu rallye Pavel Schovánek.

Pomalejší vozy

Výkonné rallye vozy kategorie N4 budou muset používat restriktory motoru. „Ne všichni z toho budou nadšeni. Je to komplikace a bude to finančně náročnější,“ připustil Schovánek. Do kategorie N4 spadá i vůz Mitsubishi Lancer, se kterým letos boural Josef Bartončík i Martin Semerád.

Možná přiletí i vrtulník

Povolení k získání závodní licence B bude nyní obtížnější. Nový závodník musí projít speciální licencí C, při které bude jezdit zprvu se slabším vozem a bude muset dokončit pět podniků mezinárodního mistrovství ČR v jedné sezóně. Autoklub ČR také navrhuje, aby nad tratěmi kroužil vrtulník. Tato bezpečnostní varianta je ale příliš drahá.

 

Rallye tragédie v roce 2012

RallyShow Uherský Brod (10. 11.) – Vůz bratrů Bartončíkových vyjel z trati a usmrtil čtyři mladé dívky.

Barum rally (2. 9.) – Mladý závodník Václav Kopáček vyjel z trati a usmrtil jednoho diváka.

Bohemia rally (14. 6.) – Při rychlostní zkoušce se vyboural Martin Semerád. Jeho navigátor Bohuslav Ceplech zemřel. Semerád od té doby nejezdí.

Rallye Český Krumlov (26. 5.) – Při rychlostní zkoušce havaroval vůz Petra Pelecha. Jeho navigátor Aleš Zimolka při neštěstí zemřel.

jahodove_ticho ( 13. prosince 2012 19:54 )

abzk ( 13. prosince 2012 19:53 )

jahodove_ticho ( 13. prosince 2012 19:50 )

sebrali mu mozek, to je horší...

fandamilan ( 13. prosince 2012 19:43 )

Musím zareagovat na velmi nesmyslné názory proti soutěžním závodům automobilů. je škoda každého života,závodnici ajezdci jsou smíření že se něco může stát.Bohužel za debilní lidi nemohou.Sám jezdím jako divák s dcerou na tyto závody avíce jak bezpečnost je v dané situaci ROZUM.To co je k vidění u nás je blbost na entou.Kde byli rodiče mrtvé 7leté dívenky v době závodů.Bezpečnost je špičková,blbost a nezodpovědnost lidí je neskutečná.V daném prostoru neměly tito lidé co dělat.

abzk ( 13. prosince 2012 19:03 )

Kdo to tvrdí? Ty? Tak si zjisti něco o zahraničních rallye co se jezděj nejenom v obcích, ale i v městech a to s volnějšíma pravidlama než dosud u nás. Tam je ovšem míň debilních neukázněných čumilů.

Zobrazit celou diskusi