Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Revoluce v pražské MHD: Blesk vám pomůže! A vyzpovídal autora změn

Na řadu obyvatelů Prahy čekalo dnes luštění nových jízdních řádů, MHD v praze prošla největšími změnami za posledních 20 let
Na řadu obyvatelů Prahy čekalo dnes luštění nových jízdních řádů, MHD v praze prošla největšími změnami za posledních 20 let  (Autor: Archiv Blesku, ČTK)
Autor: red - 
3. září 2012
09:31

O víkendu odstartovala pražská revoluce v městské hromadné dopravě! Zda je na ni Praha připravená, to se ukáže až dnes! Po dvaceti letech se v změnil celý systém MHD v hlavním městě. Změna, na kterou se Praha připravovala celý rok, je tady.

38 metrobusů, 5 tramvajových páteřních linek, 4 naprosto nové autobusové linky... To vše vyjelo do ostrého provozu! Zatímco víkend nenasvědčoval tomu, že se v Praze k 1. září odehrály radikální změny, opak je pravdou. A k ostrému testování došlo od pondělního rána.

Řada linek byla zrušena, mnoho dalších má nové trasy. A došlo i na přejmenování některých zastávek. Dopravu po Praze mají navíc usnadnit právě tzv. metrobusy.

Metrobusem po metropoli: Zn. Údajně rychle

Metropolitní síť nově stojí na nadřazených sítích páteřních metropolitních linek, tzv. metrobusech. Ty se vyznačují krátkými intervaly, atraktivní trasou a celodenním provozem.

Tyto metrobusy jsou doplněny běžnými autobusovými linkami a doplňkovými midibusovými linkami určenými pro lokální obsluhu hůře dostupných oblastí.

Zároveň však dojde k omezení souběhů autobusů s kolejovou dopravou, zejména s tramvajemi. To znamená jediné - tam, kde měli někteří Pražané na výběr mezi autobusem a tramvají, již budou mít jen jednu variantu dopravy.

Změny se dotýkají hlavně řidičů

Nejen proto se změny řadě obyvatel hlavního města nezamlouvají. A řada z nich raději volí jízdu autem. Proti tomu však nahrává vysoká cena pohonných hmot. Většině obyvatel tak nezbude, než chystané změny skousnout.

Změny v pražské MHD se přitom nedotknou jen fungování městské dopravy. První září se dotkne i téměř všech pražských řidičů. Přibudou totiž další vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy. Na mnoha místech v české metropoli tak řidiči přijdou o jízdní pruhy…

Co s ušetřenými penězi? Odpovídá muž, který změny plánoval

Kdo s nápadem na změny vůbec přišel? A kam půjde ušetřených 400 milionů korun? Na to vše Blesku odpověděl ředitel společnosti ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy) Pavel Procházka.

"Pro řidiče (MHD) to bude zpočátku těžké, protože budou hned na ráně a lidi budou chodit právě za nimi," říká ke změnám muž, který je plánoval. Že v některých lokalitách přibudou přestupy, to nezastírá. "Na druhou stranu jsou místa, kde ty přestupy ubudou – především se jedná o střední pás města. Začali jsme zde prohrávat boj s auty," tvrdí.

Na změnách se však každopádně ušetří.  „Peníze ale nezůstanou nám. ROPID je nevlastní, ale pouze objednává dopravu. Co bude s úsporou, se v tuto chvíli rozhoduje při přípravě rozpočtu na rok 2013," prozradil Procházka.

a777 ( 3. září 2012 15:26 )

Kam půjde uspořených 400 milionů je jasný, no přece Rittigovi a spol., kam jinam ... Všude v normálním světěse MHD posiluje, jen u nás geniové vymysleli úspory. Kluci už to tady vedete zu grund dost dlouho, tak už běžte do p...

pilipek ( 3. září 2012 13:34 )

Smutné na tom je to, že se pořád snaží o to, aby lidé nejezdili do práce auty , ale využívali MHD. Bohužel těmito revolucemi tomu moc nepřispívají.

3dots ( 3. září 2012 12:32 )

rendyx, a o kterém dalším městě, kde k datu 1.9. došlo k zásadním a velkým změnám v MHD, by se mělo aktuálně psát? Buď konkrétní.

rendyx111 ( 3. září 2012 11:56 )

A proč nám vnucujete zrovna pražskou MHD???Tak ted napište i o dalších,nejen z podělané Prahy...

Zobrazit celou diskusi