„Pasáček“ Jurečka zaútočil na Kaufland. Zpochybnil lásku k Česku
Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) se snaží ukázat, že není jen tak nějaký „pasáček vepřů“, jak ho ve sněmovně překřtil Miroslav Kalousek (TOP 09). Vyrazil do boje proti řetězcům a za terč si vybral označení českého původu na potravinách. Jurečka se přitom navezl do sloganu Kauflandu „Z lásky k Česku“.
Řada reklamních nápisů na obalech je podle ministra zemědělství pro spotřebitele matoucí. Stát chce proto na potravinářských výrobcích kontrolovat pravdivost označení českého původu.
„My chceme vyhláškou i do tohoto vnést pořádek, aby naše dozorové orgány byly schopny kontrolovat, jestli označení, které tam výrobce nebo prodejce uvádí, jestli je klamavé, či není,“ prohlásil Jurečka.
Šéf resortu zemědělství tvrdí, že v Česku objevil nový nešvar. Za poslední dva tři roky se podle něj výrazně rozrostl fenomén, kdy obchodní řetězce označují řadu potravin tak, že mají nějaký vztah k České republice. Zákazníci se v tom podle něj ztrácejí.
„Mám někdy pocit, že „Z lásky k Česku“ je spoustu výrobků, které toho ani mnohdy s ČR mnoho společného nemají,“ uvedl ministr. 'Z lásky k Česku' je reklamní slogan obchodního řetězce Kaufland. Firma Jurečkův výpad zatím nekomentovala.
Ministr také zmínil, že resort připravil vyhlášku, která umožní novým způsobem označovat potraviny podle jejich tuzemského původu. Označení budou dvě, a to „Česká potravina“ a „Vyrobeno v České republice“. Obě označení by měla začít platit v dalších měsících.
Resort zemědělství chce nadále podporovat i značku Regionální potravina, o osudu značky Klasa se nyní rozhoduje.
"Z lásky k Česku" - Kaufland, Nakupujte hezky česky - Penny Market. Ať jdou tihle vlastenci do prd.ele. Dělají si z nás srandu.