V původní hře Far Cry 5 jsme bojovali v americké Montaně s pošahanou náboženskou sektou. V prvním stahovatelném přídavku Far Cry 5: Hours of Darkness jsme se zase utkali s nelítostnými členy Vietkongu, jelikož se odehrával ve Vietnamu během nechvalně proslulé války. Jak název Far Cry 5: Lost on Mars jasně napovídá, druhý přídavek se odehrává na rudé planetě. Hlavními protivníky, kteří vám půjdou po krku, jsou krvelační emzáci pavoukovci.

Jde o obří hmyzí tvory, kteří nejvíce ze všeho připomínají arachnidy z Hvězdné pěchoty. Vynořují se z písku a slabé místo mají na zádech. Nejsilnější jsou tradičně a neoriginálně královny, které by měl hlavní hrdina z Marsu eliminovat úplně všechny. V ohyzdných tělech pavoukovců proudí zelené hemolium, které je cennou látkou. Pomocí futuristické 3D tiskárny si z něj budete vyrábět zbraně, upgrady a důležité předměty. Hemolium získáte i zétajících potvor a sudů. A za koho že hrajete tentokrát? Hlavním hrdinou Lost on Mars je známý pilot Nick Rye.

Far Cry 5: Lost on Mars
Ten je unesen mamlasem Hurkem zrovna, když je na cestě za svou ženou a dcerkou. Zničehonic se ocitá na Marsu, kde se dozvídá o ohrožení lidstva pavoukovci. Jedinou šancí na záchranu Země je prý restart vyspělé umělé inteligence Anny. K tomu je potřeba zprovoznit všechny terminály na Marsu, z nichž se spousta nachází na vysokých vysílačích. Tady už budou fandové série doma. Pomoci je potřeba i Hurkovi, protože z něj zbyla jenom levitující hlava, takže budete sbírat i části těla. Příběh je šílený, ale vtipný zároveň.

Dokonce bych se nebál říct, že příběh je jedním z největších lákadel Lost on Mars. Hurkovy hlášky stojí za to a našinci u nich ocení české titulky. Sám americký patriot vám později bude krýt záda jako robobrach. Herně jde o klasický Far Cry se vším všudy. Na otevřené mapě budete plnit hlavní i vedlejší úkoly, sbírat psaní a likvidovat jednoho pavoukovce za druhým. Zbrojní arzenál je početný, najdete v něm 12 kousků. Jde o futuristické variace na pistole, brokovnice a pušky.

Far Cry 5: Lost on Mars
Najdete zde ale i laserová zbraň nebo nástroj zkázy, který nepřítele promění ve vybuchující krávy nebo kuřata. Jenže kromě poslední jmenované jsou zbraně hrozně nudné. A nepomůže jim ani to, že mají neomezenou munici. Mars je zpočátku zajímavé místo, ale po pár hodinách hraní se okouká. Všude samé skály. Far Cry měl vždy atraktivní prostředí a tohle během hraní ztratí svůj lesk. Alespoň, že pohyb po něm obzvláštňuje opasek, který zastává funkci jetpacku. V kombinaci s nízkou gravitací tak budete nad povrchem Marsu levitovat a létat. Docela legrace.

Na rudou planetu můžete přizvat i kamaráda ke kooperaci. A zábava se pak násobí. Vizuálně je hra pěkná, ale grafický engine Dunia 2 tolik na všech těch skalách nevynikne jako v džunglích a lesech, kde se odehrávají jiné díly sére. Zhruba 6 až 7 hodin trvající Far Cry 5: Lost on Mars není špatný přídavek, ale jistě z něj šlo vytěžit více. Hours of Darkness byl povedenější kousek. Ostudu sérii však výlet na Mars nedělá, protože se u něj zasmějete a rozhodně ne jednou.

125 fotografií

P.S. Poslední DLC Dead Living Zombies se zaměří na boj s nemrtvými a očekávat ho můžeme v srpnu.

VŠE O SÉRII FAR CRY PŘEHLEDNĚ NA BLESK.CZ