Hlavním hrdinou příběhu je Wendell Render. Ano, ten samý válečný veterán, kterému jste ve Far Cry 5 nosili zapalovače jeho padlých kamarádů. A ty budete v Hours of Darkness sbírat také. Mrtvolám, kterým patřily. Příběh je velmi jednoduchý. Sestřelili vás, jdou po vás, jste po krk v průšvihu a vaším hlavním úkolem je dostat se k bodu extrakce.

Jenže před vámi leží až překvapivě velké údolí, jehož rozměry dosahují odhadem třetiny hlavní hry. A to je působivé. V lokaci se navíc nachází mnoho úkolů. Jasně, můžete běžet přímo k místu záchrany, ale připravíte se o spoustu zábavy. Přímá cesta rovná se zhruba dvou až třem hodinám zábavy. Pokud chcete splnit kompletaci, bude to dvojnásobek nebo i více.

Far Cry 5: Hours of Darkness
Ve Vietnamu se budete snažit zachránit tři spolubojovníky, kteří plní role žoldnéřů. Jdou a bojují s vámi, a i když někdy jejich umělá inteligence zaváhá, jsou nepostradatelní. Oživí vás, pokud padnete zranění, a navíc mají docela přesnou mušku. Osvobozovat budete stanoviště nepřátel i obsazené vesnice. Stejně tak spřátelené vietnamské vojáky. Likvidovat budete tlampače propagandy. To je hodně úsměvné.

Ničit budete také protivzdušná děla, což vám umožní v oblasti používat jednu z novinek – bombardování. Stačí vzít dalekohled, zaměřit pozici a vše, co na ní bylo před pár okamžiky živé, poputuje do říše mrtvých. Vzdušných úderů máte celkem pět a zpřístupníte je díky žetonům, které získáte za kradmé nebo jinak stylové zabití. Druhou novinkou jsou instinkty, které získáváte stejně.

Far Cry 5: Hours of Darkness
Adrenalin umožní rychlejší pohyb v podřepu a označí nepřátele v bezprostřední blízkosti. Duch snižuje hluk, který vydáváte při pohybu, a zranění po pádu. Šestý smysl označuje všechny nepřátele v okolí a odhání zvěř. Predátor označí všechny nepřátele do 20 metrů, a to i ty, na které budete hledět dalekohledem přes zeď.

Ve Vietnamu to vře a žije. Místní fauna i flóra je četná. Kromě bezpočtu stromů a rostlin se setkáte s divokými prasaty, místními krávami, kozami, krysami a černými levharty. Některá zvířata na vás zaútočí, jiná budou utíkat. Hladoví predátoři dokážou pořádně zatopit. Prostředí je celkově velmi pěkné. Nejenom že se budete prodírat džunglí, ale zavítáte i do tunelů a jeskyní.

Far Cry 5: Hours of Darkness
Grafika je prostě bombastická. Hudba a zvuky jsou taky fajn. Na Far Cry 5: Hours of Darkness je prostě radost pohledět a hrát ho. Sice jde o záležitost na jedno hraní, ke které se nevrátíte ani po odemčení lehčí a těžší obtížnosti, ale je fajn. A to i přesto, že technické chyby tak nechybí. Mizí textury a značení zbraní při sbírání je občas mimo, ale hraní to nebrání. Tohle je přídavek, jak má být.

P.S. Další přídavek Lost on Mars vyjde v červenci, Dead Living Zombies pak v srpnu.

VŠE O SÉRII FAR CRY PŘEHLEDNĚ NA BLESK.CZ

114 fotografií