Po dvou dílech na handheldu PSP se bojová série Dissidia, v níž se rvou postavy z RPG ságy Final Fantasy, konečně dostala na velkou stolní konzoli. Tou není žádná jiná než PlayStation 4. Příběh hry není kdovíčím, ale zas tolik se neděje. Jde o klasický souboj dobra se zlem, v němž hrají velkou roli bohové a alternativní dimenze. Alespoň že nevýrazná story spojila dohromady naše oblíbené postavy z Final Fantasy. Kromě všech známých z předchozích dílů včetně nesmiřitelných protivníků Clouda a Sephirota z FFVII nebo šíleného Kefky z FFVI můžete přivítat nováčka prince Noctise z FFXV.

Každý ze zápasníků má své zaměření – přední linie, asasín, střelec a specialista. Všechna mají svá pro a proti, ať už jde o útoky zblízka/zdálky, kouzla či výdrž. Dissidia: Final Fantasy NT není klasickou bojovkou ve stylu Tekken nebo Mortal Kombat. Zde vašeho bojovníka snímá kamera z pohledu zpoza zad a vy se s ním pohybujete v plně trojrozměrném prostředí. Všechny postavy umějí létat a běhat po zdech. Nechybí ani nerealistická obrana typu vzpamatování se z útoku ve vzduchu apod.

Au!
V Dissidii: Final Fantasy NT nikdy nebojujete sami. Klání jsou založena na zajímavém 3 vs. 3 systému. Útoky jsou také speciální. Jde o HP ataky na zdraví, bravery a speciální a pro každou postavu ojedinělé EX útoky. Bravery výpady ovlivňují vaši i soupeřovu celkovou sílu, výdrž a úspěšnost. K tomu všemu si připočtěte klasické summony z Final Fantasy a máte před sebou podívanou, ze které nejednou dostanete málem epileptický záchvat. Nechybí Ifrit, Shiva, Leviathana, Odin ani další známí. Summony můžete na bojišti samozřejmě úkolovat a zatopit tak pořádně protivníkům.

Kromě klasických bitev narazíte i na souboje s krystaly. V nich se snažíte zlikvidovat krystal týmu protivníků, zatímco soupeři jdou po vašem. Když jste v blízkosti toho svého, nemohou ho soupeři poškodit a naopak. Nejde o nic světoborného, ale aspoň jde o rozptýlení od klasických soubojů. Jak už jsme si postěžovali, jsou hrozně zmatené a nepřehledné. Nebýt zaměření na protivníka, horko těžko byste se do někoho vůbec trefili. Se vším tím běháním po zdech a létáním je těžké se mnohdy zorientovat i tak.

Sephiroth útočí.
Jak vám herní průvodce Mog vysvětlí, za každý zápas získáte gily (Final Fantasy peníze), poklady a vzpomínky. Zatímco za poklady a peníze si můžete pořídit nebo odemknout nové kostýmy, hlášky nebo ikonky, vzpomínky slouží k postupu v příběhovém režimu. A že ten se tedy nepovedl. Když si odmyslíme jeho povrchnost, potřebujete k jeho posunu právě cenné vzpomínky. Jenže polovina odemčených vzpomínek jsou pouhé videosekvence. K odemčení příběhu tak budete muset opakovaně hrát online i offline klání.

A ta po internetu nejsou zrovna stabilní. Často nám lagovala nebo padala. A odpojení od serveru se rovná vaší prohře. Alespoň že vám při bitvách hraje epická hudba. Songy a hudební doprovod z nejrůznějších dílů jsou potěšením pro uši. Vizuálně je na tom hra rozporuplně. Zatímco modely postav jsou detailní a krásně zpracované, prostředí je přinejlepším průměrné. Výsledek tak není kdovíčím. Rozhodně nejde o krásu jako ve Final Fantasy XV. Dissidia: Final Fantasy NT splní své poslání a potěší všechny fanoušky RPG ságy. Nikomu jinému však určena není. Šance, že zaujme hráče Final Fantasy neznalé, je minimální.

Ifrit přichází.

Kompletní přehled postav z Final Fantasy

Final Fantasy: Warrior of Light, Garland