Trailer na videohru Halo Wars 2 Microsoft

Píše se rok 2559 a od bitev svedených v prvních Halo Wars uplynulo již 28 let. Posádka známé lodě lidské frakce UNSC Spirit of Fire se probouzí z kryospánku u mimozemské stavby zvané Archa. Právě na ní byly sestrojeny mimozemské zbraně prastaré rasy Forerunnerů zvané Halo. Jenže Archa je obsazena frakcí Banished (vyhoštění), kterou vede zástupce rasy Brutů Atriox.

I když je hra RTS, klade překvapivý důraz na příběh. Ten vypráví jak děním při jednotlivých misích, tak renderovanými filmečky. Jsou dechberoucí a jejich sledování vás ponoří do děje a přinutí vás dohrát hru až do zdárného konce. Atriox je správný drsňák a jeho lidský protivník, kapitán James Cutter, je důstojný soupeř. Zajímavá a pozornosti hodná je i postava umělé inteligence Isabel.

Umělá inteligence Isabel
Autor: Microsoft
Z herního hlediska jsou Halo Wars 2 klasickou RTS jako řemen. Dění snímá ptačí pohled seshora, který si můžete libovolně přibližovat i oddalovat. Přehled na bojišti je důležitý. Všimnete si také, že z grafiky si na zadek rozhodně nesednete, ale na poměry žánru je dobrá, jednotky vcelku detailní, jen jejich animace je trochu zastaralá. Hra podporuje rozlišení 4K, ale ne HDR.

Ozvučení je ještě na vyšší úrovni, o čemž vás přesvědčí jednak samotná bitevní vřava, nářek i hrdelní pokřik, jednak v sérii tradičně povedený hudební soundtrack. Halo Wars 2 ždímají rozsáhlý svět Halo na maximum a přinášejí vlastní příběh, nové jednotky a postavy. Fanda série se bude tetelit blahem již po několika okamžicích hraní. Ostatní propadnou kvalitám Halo Wars 2 později, až poznají hloubku hry.

Jednotky UNSC
Autor: Microsoft
Příběh si vychutnáte v kampani, která čítá úvod a 13 misí. Brzy si osvojíte základy bitvy u budování základen. Přístupnost a srozumitelnost hry je její velké plus. Označování jednotek i zadávání rozkazů je snadné i s Xbox One joypadem, ať si říkají PC hráči, co chtějí. Hru si ostatně mohou vychutnat také. Halo Wars patří ke hrám s podporou Xbox Play Anywhere, takže pořízením konzolové verze získáte možnost si titul zahrát na PC s Windows 10.

Ve hře jsou dvě základní jednotky pro budování – elektrická energie a zásoby. Jakmile jich budete mít dostatek, můžete začít budovat základny. Mohou být malé i velké. Rychle k nim budete chtít přistavět baráky pro vojska, garáže pro vozidla a vzletovou plochu pro vznášedla a letecké jednotky. Tohle je krystalicky čistá RTS s komplexním systémem boje i budování. Jednotky mají základní útoky i ataky speciální.

Warthogy vs. Choppery
Autor: Microsoft
Se Sparťany můžete udeřit obrovskou silou ze skoku nebo s nimi obsadit nepřátelská vozidla. Klasické Warthogy umí najet do Banished brutálně najet z rozjezdu atd. Nepřátelská frakce, která vznikla odtržením Covenantu, má jiné jednotky, ale budovatelské i bitevní základy jsou totožné. Takový Atriox i jeho poddaný Decimus se ohánějí gravitačním kladivem, které k sobě dokáže přitáhnout protivníky.

Kampaň vydrží na zhruba osm hodin podle zvolené obtížnosti. Obsahuje mise, ve kterých jde čistě o ofenzivu, jindy zase o vybudování co nejsilnější základny. Příště zase budete muset plnit jeden úkol za druhým během postupu nepřátelskými řadami. Halo Wars 2 nikdy nenudí. A to kampaň, kterou si můžete zahrát i kooperativně, není zdaleka jediným režimem, který si můžete zahrát.

To bude zase mela.
Autor: Microsoft
Multiplayer naplno prověří vaše schopnosti bojového velitele na síti. Režim Domination je zaměřen na dobytí a udržení kontrolních věží. V Strongholds máte za úkol zase dobýt co nejvíce opevnění. Kdo jich zajme nejvíc, vyhrál. Poslední Deathmatch je jasný již z názvu. Kdo zlikviduje protivníka, ten vyhrál. Ano, v posledním. Základní multiplayerové režimy jsou totiž pouze tři. A to je málo. Map pro online bitvy je celkem osm a jsou vcelku rozmanité.

Multiplayer si může zahrát maximálně 6 hráčů v kláních tří proti třem. To už je solidní vřava. Posledním herním režimem, který stojí tak trochu bokem, je Blitz. Jde totiž o karetní variaci na téma RTS. Namísto zdrojů a surovin máte po ruce balík karet, kterými vyvoláváte jednotky. Každá z nich má jinou cenu a sílu. Úkolem je dobýt vyznačené zóny. Za jejich obsazení získáváte body. Kdo jich první získá 200, ten vyhrává.

49 fotografií

Blitz je originální a zajímavý, ale zábavný? Podle nás moc ne. Přijde nám jako povinná položka v menu, která má dokázat, že tvůrci přišli s něčím novým. My ho hrát určitě nebudeme. Blitz je navíc protkaný otravnými mikrotransakcemi. Ble. Jako celek však Halo Wars 2 drží silněji než sparťanské brnění. Je to vtahující RTS se super hratelností, známými jednotkami, poutavými sci-fi reáliemi z Halo světa a k tomu se zajímavým příběhem. Berte.

Komplexní RTS se vším všudy
Hratelnost chytne a nepustí
Skvěle využitý svět Halo