Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům
Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému autu. Video vyvolalo protesty v řadách feministek, proti byli ale i někteří muži. Napsal to web Washington Post.
Reklama ukazuje nevěstu a ženicha před oltářem. Těsně před pronesením svatebního slibu náhle ze zástupu svatebčanů vyskočí ženichova matka a začne nevěstu tahat za nos, kroutit jí uši a prohlížet zuby. „Proč to děláš?,“ ptá se zděšeně ženich, než matku odtáhne od nevěsty pryč. Tchyně se pak ohlédne a rukou naznačuje, že všechno je v pořádku. Snoubenci si tudíž s ulehčením oddechnou, pak ovšem stará žena začne přísným pohledem zkoumat nevěstino poprsí.
Na konci se záběr přenese na červené audi jedoucí po silnici, které doprovází komentář: „Důležité rozhodnutí se nesmí uspěchat.“ Poté reklama zákazníky vyzývá, aby si nakupovali ojeté vozy pouze od prodejců certifikovaných firmou Audi. „Jen s oficiální certifikací můžete být v klidu,“ dodává mužský hlas.
Video vyvolalo bouřlivé reakce na čínské sociální síti Weibo i na Twitteru. Uživatelé je označili za sexistické, vulgární a nechutné, někteří dokonce vyzvali k bojkotu automobilky. „Nejsem žena, ale jsem znechucen. Příště si koupím cadillac,“ napsal jeden z uživatelů.
Reklamu, která byla určená výhradně pro čínský trh, poté automobilka rychle stáhla. Podle mluvčího její vyznění rozhodně není v souladu s hodnotami společnosti, která zahájila důkladnou prověrku toho, jak vůbec podobná reklama mohla vzniknout.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.