Ve flotile jsou dva letité parníky. Vyšehradu je už 73, Vltava letos oslaví sedmdesátku. „U obou byly v zimě zrekonstruovány parní stroje, Vltava navíc prošla kompletní rekonstrukcí,“ prozradil ředitel Pražské paroplavební společnosti Dušan Sahula.
Nově se na řece také zkouší loď na solární pohon Elektronemo. Vozí cestující z přístaviště na Kampě okružní jízdou po historickém centru. „Novou trasou je i další spojení k zoo od Nemocnice Na Františku,“ dodal Sahula. Cena vstupenek se oproti loňsku nezměnila, jen jízdy do zoo zdražily o 10 Kč. „Odhadujeme, že měsíčně všechny naše lodě spotřebují asi osm tisíc litrů nafty,“ upřesnil ředitel.
Lodě a parníky obsluhuje 21 lodníků. Za 145 let trvání paroplavby v Praze bylo dohadem přepraveno na 90 milionů lidí.
Kam pluje pražská flotila
Trasa | Cena dospělí/dítě |
Velká vyhlídková plavba Z Rašínova nábřeží k Čechovu mostu |
290 Kč/140 Kč |
Malá vyhlídková plavba Z Rašínova nábřeží k Vyšehradu |
190 Kč/90 Kč |
Plavba solární lodí Elektronemo Od Karlova mostu historickým centrem |
200 Kč/100 Kč |
Linkové plavby | |
Rašínovo nábřeží - zoo a zpět | 150 Kč/80 Kč |
Nemocnice na Františku - zoo a zpět | 100 Kč/60 Kč |
Praha - Mělník a zpět | 490 Kč/250 Kč |
Praha - Slapy a zpět | 340 Kč/170 Kč |