Čtvrtek 24. září 2020
Svátek slaví Jaromír, zítra Zlata
Oblačno, déšť 22°C

Češi na dovolené hrůzy: V hotelu za 45 tisíc byla špína, děti neměly co jíst. To se stává, řekla cestovka

Autor: ula - 
23. června 2019
05:00

Paní Markéta z východních Čech si s manželem a dvěma dětmi koupila zájezd typu all inclusive do čtyřhvězdičkového hotelu v Bulharsku. Celkem je dovolená vyšla na téměř 45 tisíc korun. Když však přijeli na místo, zjistili, že realita rozhodně neodpovídá tomu, co si zaplatili. Všude byla špína, chyběly základní hygienické pomůcky. Nejkatastrofálnější ale byla strava, ze které nebylo co nabídnout dětem. Cestovní kancelář reklamaci zamítla s tím, že v každé zemi jsou jiné stravovací zvyklosti. Případ skončil u soudu.

Paní Markéta (jméno bylo na přání změněno, pozn. red.) z východních Čech si zakoupila zájezd typu all inclusive do Bulharska pro svou rodinu, která čítá 2 dospělé a 2 děti. Zájezd stál celkem 44 990 Kč a rodina měla být ubytovaná ve čtyřhvězdičkovém hotelu. Jenže po příjezdu je čekal šok.

„Vše bylo rozbité, špinavé, nedostatek všeho, chyběly základní hygienické pomůcky. V jídelně, kam jsme docházeli na jídlo, to nemohlo splňovat snad žádnou hygienickou normu. Podlaha neustále špinavá, mokrá, nedostatek talířů, příborů, skleniček, nebylo kam si sednout, malá kapacita stolů a výběr z jídla - katastrofální, vše bylo tvrdé, nedovařené,“ popsala Markéta.

„Nejhůře ale na tom byly děti. Ty měly neustále hlad, poněvadž nebylo, co jim z menu nabídnout,“ dodala Markéta.

Delegátka: Vybrali jste si špatný termín dovolené

Nejen Markéta, ale i ostatní účastníci se situaci rozhodli řešit s delegátkou.

 „Ta nám však sdělila jen to, že jsme si vybrali špatný termín dovolené,“ vzpomíná Markéta. Všichni nespokojení klienti se proto dohodli a sepsali na cestovní kancelář hromadnou stížnost.

Cestovní kancelář se klientům však vyjádřila, že z její strany nedošlo k porušení žádných zákonných povinností, smlouvy o zájezdu ani smluvních podmínek, a z toho důvodu reklamaci považují za neoprávněnou.

Ohledně například výběru jídla argumentovala CK tím, že bylo v informacích uvedených ve smlouvě upozorněno na to, že v každé zemi platí jiné stravovací zvyklosti. Stejný argument použila i ke stížnosti na neodpovídající počet hvězdiček. Markéta se ale odmítla s postojem cestovky smířit a obrátila se na právníka.

Právník: CK nemůže říct, že „se to může stát“.

„Předně je třeba uvést, že ne všeho se CK může zprostit tím, že do obchodních podmínek napíše, že „se to může stát“. Cestovní kancelář odpovídá za své subdodavatele služeb a neposkytování služeb klienty očekávaných vzhledem ke kategorii hotelu nelze bezbřeze svádět na kulturní odlišnosti a přímořské klima,“ komentuje případ právník Petr Novák z Vašenároky.cz a dodává: „Bez ohledu na skutečnost, že dle cestovní kanceláře byli klienti téměř na všechny vady upozorněni před odjezdem, nelze se s tímto tvrzením ztotožnit a považovat jej za řešení situace.

Celý případ se nakonec řešil u soudu, protože cestovní kancelář odpovědnost neustále odmítala. Soudní řízení nakonec skončilo dohodou a Markéta získala zpět přes 22 % z ceny zájezdu, tedy 10 000 Kč.

Doba letních dovolených se blíží. Zažili jste letos i vy nějakou dovolenou hrůzy? Podělte se s námi o zkušenosti a fotografie na e-mail tip@blesk.cz.

Co vše lze reklamovat?

Reklamovat u dovolené můžete v podstatě vše, co vám bylo cestovní kanceláři slíbeno, ale nesplněno. Může se jednat o nevyhovující ubytování, nedostatečnou hygienu, špatnou stravu či neúplné služby. Co vše lze tedy reklamovat?

UBYTOVÁNÍ

  • jiný než slíbený hotel
  • hotel s méně hvězdičkami
  • jiný typ pokoje (dvojlůžák místo apartmánu)
  • chybějící bazén, pokud byl přislíben
  • chybějící balkon s výhledem na moře, pokud byl přislíben
  • nefunkční klimatizace
  • příliš malé prostory
  • nevyhovující zařízení
  • špinavou či nedostupnou pláž
  • nehezké okolí (výhled na popelnice)

HYGIENA

  • plíseň a špínu
  • hmyz na pokoji
  • hluk ve dne i v noci

STRAVA

  • zkažené či nevyhovující jídlo
  • jiný typ stravovaní (plná penze namísto all inclusive)

SLUŽBY

  • nedostatečný či žádný úklid
  • chybějící animační program, pokud byl přislíben
  • nevyhovující či žádné služby delegáta
  • zkrácení dovolené

K reklamaci výše zmíněných závad je však potřeba dostatek důkazů!

 

hasan evina ( 24. června 2019 02:25 )

No tak ja som mu hneď povedala, že s hotelom sme spokojní, s jedlom tak isto, ale to víno je vyslovene odporné! Na to mi povedal, že vzhladom k tomu, že je moslim,alkohol nepije,ale že to vybavý, do toho sa pripojili samozrejme ďalší rakušaci a nemci, takže na druhý deň tie dva súdky už neboli, keď chcel niekto niakeho strika,tak ho vyfasoval rovno pri bare a tak to fungovalo odvtedy každý deň

hasan evina ( 24. června 2019 02:06 )

No v Turecku by ma to fakt už ani len omylom nenapadlo, po tejto skúsenosti...Keď som sa opytala nášho vedúceho zájazdu, že to chce ako byť čo? (my sme leteli cez viedenskú cestovku a náš vedúci zájazdu bol Turek, samozrejme s perfektnou nemčinou), prišiel každý deň a pýtal sa, či máme niake sťažnosti...

buban ( 23. června 2019 20:36 )

Vy jste z Valtic?

doktormediciny ( 23. června 2019 20:12 )

Nejlepsi vina ma Pezinok, Znojmo a Valtice.Mmelnicka Ludmila je sladka,ryzlinky z Retzu kysele

jasnovidec01 ( 23. června 2019 19:41 )

KR.ÁVO !!!ty jsi asi zvyklá chrápat na poblité posteli a žrát humus ...co ??nenazývej jiné PARCHANTAMA jedině tak sama sebe. Tak a teď se pos.er.

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud