Dovolená hrůzy: Za 122 tisíc dostali Češi s dětmi špinavý hotel bez klimatizace

Autor: ula - 
18. 6. 2019
05:40

Roman se s rodinou a přáteli rozhodl vydat na dovolenou do Turecka. Za vysněnou dovolenou zaplatili přes 120 tisíc korun. Jaké bylo jejich překvapení, když na místě zjistili, že jejich hotel je plně obsazen a budou ubytováni jinde. Z plánované poklidné dovolené, hotelu u pláže, stravy all inclusive a dětského klubu se stal jen sen. Realitou byl špinavý hotel bez klimatizace 600 metrů od pláže. Případ skončil u soudu. Odborníci před dovolenými varují – nastudujte si, jak reklamovat zájezd a na co máte právo.

Roman chtěl letní dovolenou strávit s rodinou a přáteli u moře v Turecku. Jako tři rodiny si zvolily samozřejmě tři samostatné pokoje. Pro svůj pobyt si vybrali tříhvězdičkový hotel s all inclusive stravou. 

Po příletu na letiště Romanovi a ostatním delegátka sdělila, že hotel, který si pro svůj pobyt vybrali, je plně obsazen. „Na letišti v Turecku jsme se dozvěděli, že budeme první noc ubytovaní v jiném hotelu a druhý den, že nás převezou na zbytek pobytu do dalšího hotelu. Takže námi vybraný hotel se nekonal,“ popsal situaci v Turecku pan Roman.

„Do prvního hotelu jsme dorazili po 17. hodině, tam jsme zjistili, že pro nás nemají tři pokoje, ale pouze jeden rodinný – čtyři postele ve dvou ložnicích bez klimatizace a obývací část s dvěma rozkládacími gauči s klimatizací,“ řekl Roman a pokračuje: „Ten den jsme se k moři vůbec nedostali a stále jsme byli v psychickém napětí, kde vlastně skončíme s pěti dětmi.“ Jednalo se o pokoj ve čtvrtém patře bez výtahu. Na pokojích byl patrný špatný úklid a zápach.

Chybějící přistýlky a špinavá pláž

Když se poškození dostali do hotelu, který měl být náhradou za původně objednaný, zjistili, že se liší od toho, co jim cestovka slíbila. Hotel nebyl situován u pláže, byl od ní vzdálen asi 600 metrů a chyběly přistýlky.

„Celou dovolenou jsme tedy vždy jeden dospělý spali se dvěma dětmi na dvou postelích,“ doplňuje Roman. Pláž byla špinavá, lehátka i občerstvení na pláži byly za poplatek, což se neshodovalo se zakoupeným zájezdem.

Navíc podle Romana se jej delegátka celou dobu snažila přesvědčit, že náhradní hotel má totožné prostředí a nabízí stejné služby jako hotel, který si rodiny původně objednaly.

Video Zástupce cestovek: Bezpečné pro dovolenou jsou teď například Thajsko nebo Egypt. - Blesk TV

Odškodnění? 11 tisíc

Rodiny se vše snažily řešit už během pobytu u delegátů, personálu hotelu a také telefonicky s cestovní kanceláří. Následně i po návratu do České republiky cestovní kancelář uznala pochybení a nabídla poškozeným odškodnění ve výši 11 000 Kč, což přišlo poškozeným neadekvátní s ohledem na původní cenu zájezdu 122 480 Kč.

Po nízké nabídce cestovní kanceláře se Roman rozhodl požádat o pomoc právníka. „Při zvážení intenzity vad zájezdu s ohledem na skutečnost, že stěhování a snaha o sjednání nápravy připravila klienty o velké množství času a přinesla jim hodně stresu, bych se přikláněl ke slevě ve výši 20–50 % z ceny zájezdu,“ vyjádřil se zastupující právník Petr Novák ze společnosti Vaše Nároky.cz

Nepovedený zájezd nakonec skončil u soudu. Soud prvního stupně přiznal poškozeným slevu z ceny zájezdu 20 %. Proti tomuto rozhodnutí došlo k odvolání k Městskému soudu v Praze. Pan Roman s rodinou a přáteli se za zkaženou dovolenou nakonec dočkali částky přesahující 30 000 Kč, což činilo cca 25 % z ceny zájezdu. Bez právníka by se však svého práva pravděpodobně nikdy nedomohli.

Co můžete reklamovat? 

Reklamovat můžete jednoduše vše, co vám cestovní kancelář slíbila, ale nesplnila. Slevu z ceny zájezdu můžete žádat nejen za porušení cestovní smlouvy, ale také v případě nepravdivých informací na webových stránkách či v katalogu cestovky.

Výše odškodnění se stanovuje podle množství a závažnosti závad. I když v České republice není závazná, soudy se často pro stanovení náhrady škody obracejí na frankfurtskou tabulku.

Jak správně postupovat při reklamaci zájezdu?

Nespokojení klienti cestovních kanceláří by se vždy měli snažit řešit veškeré problémy již v průběhu pobytu s delegátem. Pokud pořadatel zájezdu vady neodstraní, mohou si klienti zjednat nápravu sami a kromě slevy pak požadovat také náhradu účelně vynaložených nákladů, např. na jiné ubytování, stravování či dokoupení klimatizace.

Aby bylo možné dovolenou po návratu úspěšně reklamovat, je potřeba si již v jejím průběhu pořídit důkazy, kterými bude i zpětně možné veškeré nedostatky prokázat.

Po návratu z dovolené je zájezd potřeba písemně reklamovat u cestovní kanceláře, a to do jednoho měsíce od skončení zájezdu. Kromě kopie protokolu sepsaného s delegátem je vhodné reklamaci podložit také fotografiemi, případně i výpověďmi svědků. Cestovní kancelář musí následně reklamaci vyřídit do 30 dnů a informovat klienta o jejím výsledku.

Video Na dovolenou cestuje stále více rizikových skupin, hlavně malé děti a senioři. - Blesk TV

Jaké důkazy si pořídit?

Fotografie

Pokud zjistíte, že váš pokoj je příliš malý nebo že je v koupelně plíseň, určitě si závady vyfoťte. Fotografie však vždy pořizujte tak, aby bylo jasné, že se jedná o fotografii z dovolené. Vhodné jsou také videozáznamy.

Svědci

Požádejte další účastníky zájezdu o kontakt. Jejich výpověď o nekvalitních službách či nedostatcích dovolené můžete použít jako důkaz při žádosti o odškodnění.

Protokol o vadách

Sepište s delegátem vady, které jste na dovolené zaznamenali a požádejte jej o podpis protokolu o vadách zájezdu.

Webová stránka, katalog

Vždy si uložte webovou stránku, kde byl konkrétní zájezd nabízen, případně uchovejte katalog, ze kterého jste si dovolenou vybrali.

Reklamujte do 30 dní

Zájezd musíte reklamovat do 30 dní od skončení zájezdu. Reklamaci podejte písemně.

 

Sledujte pořady Blesk Zpráv

Epicentrum S prezidentem v Lánech Ptám se, pane premiére

Redakce Blesk Zpráv pro vás každý týden od pondělí do čtvrtka připravuje pořad Epicentrum s rozhovory na aktuální témata. Kromě toho vám pravidelně přinášíme názory prezidenta Miloše Zeman v pořadu S prezidentem v Lánech a zpovídáme i premiéra Andreje Babiše.

( 14. července 2019 20:33 )

Evidentně se ne vždy zadaří při výběru letní dovolené... Já s manželkou letos letím na Maledivy, ona zrovna vyřizuje cestovní pojištění přes https://www.top-pojis­teni­.cz/ces­tovni-pojisteni a já se poohlížím po recenzích hotelu a dalších aktivitách ve městě, tak snad to bude stát za to!

a-z- ( 19. června 2019 19:52 )

122 tisíc za 20 lidí. Tříhvězdičkový hotel v Turecku. Může bejt rád, že tam byly postele. Klasickej hladovej Čech.

banany ( 19. června 2019 17:59 )

Čmoudi muslimský jsou špí.na, neznají hygienu ani omylem. Naše rodina v Turecku dostala půjem a zvracení z jejich žrádla a pití. V kuchyni jim běhaly brouci o 106. Zkažená dovolená, tam už ani zadarmo!!! Není nad civilizovanou Evropu, proto k nám táhnou jako pominutý!!

dajka123 ( 19. června 2019 17:17 )

Baví mě jak ošuntělé rozhodnožce prazandě vše žereš. Není to tak dávno co "byla na Srí Lance" nejenže zapomněla na časový posun, ale ta "dovolená" musela být pěkný vopruz, když celý den seděla na diskuzi. 😱

okluznifranta ( 19. června 2019 17:09 )

Jeli jsme od CK Alexandria a klimatizaci zprovoznili až když jsem držel recepčního pod krkem...Žrádlo nestálo za nic a 60 000 litrů v pitschi...Na reklamace ty sv-vi-ně nereagovali. S CK ALEXANDRIA už nikdy!!!!!!!!!!!!!

Zobrazit celou diskusi
Další videa